کد خبر: 4002
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
عبدالرضا رحماني فضلي

بسم الله الرحمن الرحیم ۱۵ مهرماه ، روز روستا و عشایر ، فرصت مغتنم و ارزشمندی است برای ارج گذاری و پاسداشت خدمات و تلاش‌های صادقانه و مجدانه مردان و زنان زحمت کش و سخت‌کوشی که نقش موثر و مهمی را در رشد و بالندگی ایران اسلامی عهده‌دار هستند.

روستاییان و عشایر عزیز به عنوان بخش بزرگی از نظام اجتماعی و جمعیتی کشور همواره ، در تمام شئون اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی حضور به سزایی داشته و به برکت همین حضور و اثرگذاری بحمدالله آهنگ رشد و پیشرفت کشور از سرعت و شتاب مناسبی برخوردار شده است .
امروز به یُمن نگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید و با برنامه ریزی و سیاست گذاریهای انجام شده، ضمن توجه به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های روستایی، توجه ویژه‌ای به معیشت، اقتصاد و هویت بخشیدن به روستا به عنوان اساس تمدن ایران بزرگ و حرکت به سوی توسعه فراگیر صورت گرفته است.
بدون تردید الگوی جاری مدیریت روستایی در ایران که از طریق استقرار ۳۸۰۰۰ شورای اسلامی روستایی و بیش از ۳۷۰۰۰ نهاد دهیاری نظام یافته ‌است، تبلور راستین مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جلوه عینی حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است.
اجرای پروژه‌ها و طرح‌های‌ متعدد عمرانی ، خدماتی ، فرهنگی و اجتماعیِ خلاقانه با بهره‌گیری از مشارکت مردم ، بهبود وضعیت کالبدی ، سیما و منظر روستاها ، کمک به حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی ، کمک به حفظ فرهنگ بومی و اسلامی-ایرانی در عرصه‌های مختلف توسعه روستایی، افزایش نشاط و شادابی اجتماعی و کمک به رونق اقتصادی و 
اشتغال‌زایی در مناطق روستایی ، تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های خلاقانه ، متنوع و گسترده دهیاری‌ها به عنوان مدیران ارشد روستاها در خدمت‌رسانی به مردم نجیب روستایی بوده است .
در این مسیر رو ‌به رشد و ‌توسعه ، حمایت‌های فراگیر و همه‌جانبه دولت‌ از جمله تخصیص اعتبارات و امکانات ، تلاش برای رفع خلأهای قانونی ، برنامه‌ریزی کلان برای تقویت بنیه اقتصادی روستاها، 
اشتغال‌زایی و کارآفرینی در روستاها البته زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه روستاها بوده و انشاءالله همچنان با قوت و وسعت ادامه خواهد یافت.
امید است با اجرای برنامه‌ها و اهداف پیش‌بینی شده، بیش از پیش شاهد تحقق توسعه پایدار و ارتقای کیفیت زندگی در سکونتگاه‌های روستایی و عشایری کشور باشیم .
در پایان ضمن تقدیر و سپاسگزاری از مساعی و معاضدت های همه روستاییان و عشایر خدوم و سختکوش در اقصی نقاط کشور و با تبریک این روز و مناسبت مهم، برای تمامی این عزیزان، از درگاه پروردگار قادر متعال سلامت، سعادت، سربلندی و توفیق خدمت بیشتر را خواستارم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =