65

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اعلام برگزاری ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر در روز دوشنبه 15 مهرماه در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی، گفت: در این روز با حضور معاون اول رئیس جمهور،2 هزار و 480 پروژه روستایی به ارزش 714 میلیارد تومان در روستاهای سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش روستانیوز به نقل از معاونت توسعه روستائی و مناطق محروم، دکتر محمد امید در نشست خبری با خبرنگاران،  اشتغال روستایی و بیمه روستائیان را از اولویت های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد و افزود: با اقدامات انجام شده، روستاهای کشور از نظر زیر ساخت ها شرایط خوبی دارند و بهبود وضعیت اشتغال روستایی به صورت جدی مورد توجه و هدف دولت قرار دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در همایش ملی روز روستا و عشایر که با حضور معاون اول رئیس جمهوری در شهر بیرجند برگزار خواهد شد 8 تفاهم نامه با هدف توسعه تکمیل زیرساخت های روستاهای کشور امضا می شود که از این تعداد 4 تفاهم نامه به خراسان جنوبی اختصاص خواهد داشت.

به گفته دکتر امید، در حاشیه این همایش همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای استان و کشور در بخش توسعه روستایی برگزار می شود و اقدامات انجام شده در دولت دوازدهم در روستاهای کشور به نمایش گذاشته می شود.

دکتر امید در تشریح طرح ها و پروژه های زیربنایی قابل افتتاح در روستاهای کشور در تاریخ 15 مهرماه همزمان با روز روستا و عشایر، گفت: در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر با حضور معاون اول رئیس جمهور 71 طرح و پروژه در حوزه آبرسانی روستایی، 54 پروژه ساخت و آسفالت راه روستایی، 392 پروژه خدمات ارتباطات رادیویی، تلفن همراه ثابت – همراه و اینترنت ، 1234 پروژه بهسازی محیط و آسفالت معابر،145 پروژه خدمات جهاد کشاورزی،15 پروژه خدمات بهداشت و درمان،157 پروژه برق رسانی ، 74 پروژه گازرسانی و پروژه هایی در حوزه خدمات صدا و سیما و امور عشایر به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه گازرسانی به روستاهای کشور، امروز بالغ بر 75 درصد روستاهای کشور از گاز برخوردار هستند و تلاش بر این است که تا پایان دولت، 100 درصد روستاها را شامل شود و در زمینه اینترنت، امروز 93درصد روستاها به شبکه اینترنت متصل شده اند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در ادامه به اختصاص تسهیلات اختصاص یافته به موضوع اشتغال روستایی، افزود: با هدف رفع بیکاری و کاهش مهاجرت از روستاها، 13 هزار و 380 میلیارد تومان برای اشتغال روستایی اختصاص یافته که از سوی 4 بانک عامل نسبت به پرداخت آن به روستائیان اقدام می شود.

بر این اساس، اعتبارات اختصاص یافته در بخش های کشاورزی، صنایع کوچک تبدیلی ، صنایع دستی و فرش، گردشگری ، خدمات فنی و اطلاعات از جمله اصلی ترین بخش هایی است که این اعتبارات در آنها جذب شده است.

دکتر امید با بیان اینکه امیدواریم منابع در اختیار معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم برای توسعه زیرساخت روستاها تا 5 سال در اختیار باشد، ایجاد واحدهای بوم گردی در روستاها را از جمله فعالیت های تاثیر گذار که به رونق روستاها و کمک به توسعه گردشگری کشور منجر شده عنوان کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: توسعه بیمه های اجتماعی روستایی( بیمه های بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت) از دیگر موضوعات مورد توجه دولت بوده است که براساس آن در حال حاضر یک میلیون و 30 هزار خانوار روستایی از این بیمه استفاده می کنند و امیدواریم تا پایان دولت شاهد افزایش این رقم باشیم.

به گفته دکتر امید، در همایش 15 مهرماه بیرجند 100 هزار مجری طرح اشتغال روستایی کشور نیز به مجموعه بیمه اجتماعی روستائیان اضافه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =