تقوی

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: رونق کشاورزی و تولید و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها در گرو احیای مجدد جهاد سازندگی است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی عصر شنبه در آیین آغاز به کار مجمع گروه ها و تشکل های جهادی خراسان شمالی، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا جهاد سازندگی اوایل انقلاب را زنده کنیم و این مهم را با رهبر معظم انقلاب نیز در میان گذاشته ایم و بنا خواست معظم له طرحی را نوشته و تقدیم کرده ایم.

وی افزود: این طرح اکنون در دست بررسی است که اگر بتوانیم جهاد سازندگی را دوباره زنده کنیم، بسیاری از مشکلات نواحی روستایی برطرف خواهد شد.

وی، رفع بیکاری در روستاها و ایجاد اشتغال را در گرو کار جهادی دانست و اظهار داشت: جهاد سازندگی تلاش خواهد کرد تا در محور اشتغال و تولید فعالیت داشته باشد.

حجت الاسلام تقوی افزود: با ایجاد جهاد سازندگی، شور و نشاطی ایجاد خواهد شد و باید تلاش کنیم فقر و نیازمندی ها از زندگی مردم رخت بربندد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات، با بیان اینکه نهادهای انقلابی سپاه و جهاد ۲ بال پرواز انقلاب بودند، افزود: پس از تبدیل وضعیت جهاد سازندگی، حتی می خواستند سپاه پاسداران را نیز با تغییراتی هضم کنند اما خوشبختانه این امر محقق نشد.

تقوی افزود: هم اکنون سپاه به نماد اقتدار ایران اسلامی تبدیل شده و علاوه بر امنیت، بانی خدمت در حوزه های مختلف است و هر جایی که کاری بر زمین بماند، سپاه وارد عرصه می شود.

وی اظهار داشت: حتی اکنون بخشی از خلاء نبود جهاد سازندگی، در حوزه روستایی و کمک به کشاورزان، را سپاه پر کرده که با تشکیل گروه های جهادی، یاری رسان مردم محروم و نیازمند شده است.

۱۲ هزار گروه جهادی در کشور فعالند 

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون ۱۲ هزار گروه جهادی در کشور فعال هستند که البته به صورت جزیره ای عمل می کنند که اگر با هم، هماهنگ و منسجم کار کنند، کارهای بسیار بزرگی انجام خواهند داد.

تقوی افزود: گروه ها باید با هم تبادل نظر داشته و از تجربیات و امکانات هم استفاده کنند که این امر می طلبد از هم باخبر باشند و ایجاد یک انجمن در جهاد کشاورزی در این خصوص الزامی است.

وی بر ایجاد اشتغال خانگی و کسب و کارهای کوچک تاکید کرد و افزود: امروز بسیاری از کشورها از راه اندازی کارهای کوچک در خانه به اشتغال پایدار رسیده اند و همچنین طرح های موفقی نیز در این رابطه در برخی از استان ها وجود دارد.

رئیس شورای عالی زکات، بر مهارت‌آموزی به اقشار نیازمند جامعه تاکید کرد و افزود: اگر این مهم خوب اتفاق بیفتد نیازی به فعالیت دستگاه های حمایتی و جمع آوری زکات نیز نخواهد بود.

رئیس تشکل های جهادی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این آیین بر فعال کردن این تشکل ها تاکید کرد و گفت: در بستر تشکل های جهادی، می توان جهاد سازندگی را دوباره احیا کرد.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا طباطبایی، هدف از ایجاد مجمع گروه ها و تشکل های جهادی استانی را همکاری، همسویی تشکل ها و جلوگیری از پراکنده کاری برشمرد و افزود: گروه های جهادی باید با هم تعامل داشته باشند تا بتوانیم به اهداف خود که فقرزدایی و کمک به اقشار نیازمند است، برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =