مدیر

همزمان با هفته دفاع مقدس از ۱۱ همسر فرماندهان شهید لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

به گزارش روستانیوز، همایش زنان بیدار حماسه با هدف تجلیل از همسران و مادران شهید دوران دفاع مقدس مازندران همزمان با هفته دفاع مقدس در مازندران برگزار شد.

این مراسم که با حضور پرشور مادران و همسران شهدای دوران دفاع مقدس خصوصا همسران و مادران غیور فرماندهان لشکر پیروز 25 کربلا بوده است در ساری برگزار شد.

سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  مازندران در این همایش اظهار داشت: برنامه‌های سی و نهمین هفته دفاع مقدس با شعار ما پیروزیم با حضور با بصیرت  مردم و مسئولان به خوبی برگزار و بیش از سه هزار برنامه در سطح استان برگزار شده است.

وی افزود: رزمندگان ما با دستان خالی کارهای بزرگی انجام دادند و اکنون رسالت داریم که پیرو واقعی شهدا باشیم. خانواده‌های چند شهید در مسیر سرخ شهادت گام برداشتند و همه اینها درس ایثار و شهامت است.

ملکی بیان کرد: شهدا در اتفاق بزرگ و میدان رزم دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت از مرز و بوم کشورمان دفاع کردند و از عزیزان خود گذشتند و با اهدای جان خود از اسلام دفاع کردند.

وی گفت: باید چرایی و چگونگی دفاع مقدس را درک کنیم و به فرزندانمان از طریق مختلف مانند راویان جنگ که جنگ، دفاع، شهدا و رزمندگان را لمس کردند  منتقل کنیم زیرا شهدا  به معنای واقعی شاگردهای اول کلاس شهادت هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اهمیت نقش بانوان در طول تاریخ، بیان کرد: از صدر اسلام زنان و بانوان نقش مهمی در زمینه مقاومت  داشتند. مهربانی و صبوری  زنان و مادران شهدا بسیار ارزشمند بود تا رزمندگان و شهدا بدون دغدغه در جبهه نبرد از خاک وطن دفاع کردند اکنون نیز همه ما باید در خدمت خانواده شهدا باشیم و تکریم خانواده شهدا را فراموش نکنیم.

*تجلیل از همسران فرماندهان لشکر 25 کربلا

مدیرکل امور بانوان خانواده استانداری مازندران نیز گفت: کمیته بانوان در سطح استان و شهرستان‌ها تشکیل و برنامه‌های مختلف اجراکرده که مهم‌ترین هدف از برپایی  این مراسم، تجلیل از همسران فرماندهان لشگر 25کربلا بوده است.

سمیه قاسمی طوسی افزود: یکی از ویژگی‌هایی که این لشکر را از دیگر لشکرها متمایز می‌کرد وجود همسران در منطقه جنگی و در آن مکان در کنار رزمندگان بود که صبورانه زحمت کشیدند و در پشت جبهه‌ها از رزمندگان دفاع کردند.

وی گفت: مادران و زنان زندگی ساده و بی ریا داشتند و شهدا با تمام سادگی آنان  دل به دریا زدندکه باید قدردان آنان باشیم. همایش زنان بیدار حماسه فرصتی است تا از همسران سردارانی که زحمات، دلیری‌ها، رشادت‌ها و ایثار را با چشم خود دیدند و لمس کردند از آنان تقدیر کنیم و در این مراسم از 11 همسر فرماندهان شهید عملیات لشکر25کربلا تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =