کد خبر: 3912
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان این‌که آلو یکی از مهم‌ترین محصولات باغی استان همدان است، گفت: همدان رتبه پنجم تولید آلوی کشور را به خود اختصاص داده.

به گزارش روستانیوز، منصور رضوانی‌جلال با اشاره به این‌که سرانه تولید آلو در کشور سه کیلوگرم است، اظهار کرد: سرانه تولید آلو در استان همدان 9 کیلوگرم و سه برابر سرانه تولید آلو در کشور است. 
وی با بیان این‌که 77 هزار و 58 هکتار باغ در استان همدان وجود دارد، خاطرنشان کرد: دو هزار و 139 هکتار باغ آلو در استان همدان وجود دارد که این باغ‌های آلو در تمام مناطق استان همدان پراکنده‌اند. 
رضوانی‌جلال با تأکید بر این‌که تویسرکان با داشتن 586 و فامنین با داشتن 11 هکتار به ترتیب بیش‌ترین و کم‌ترین مساحت باغ آلو را در سطح استان دارند، ادامه داد: اسدآباد با سرانه تولید 18 کیلوگرم بیش‌ترین سرانه تولید آلو در سطح استان و کشور را دارد. 
وی یادآور شد: استان همدان دارای رتبه پنجم کشور در زمینه تولید آلو است، به‌طوری‌که در سال گذشته 15 هزار و 995 تن آلود در استان تولید شد و پیش‌بینی می‌شود که این میزان به 18 هزار و 936 تن در سال 98 افزایش یابد. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تأکید کرد: مهم‌ترین ارقام تولیدی آلو در استان همدان آلو بخارا، آلو قطره طلا، آلو سیاه و آلوی سانتروزا است که آلو بخارا بیش از 60 درصد تولید این محصول در استان را به خود اختصاص داده. 
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان تصریح کرد: 70 درصد آلوی تولیدی در استان در صنایع تبدیلی استفاده و 30 درصد باقی مانده نیز به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =