کد خبر: 388
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
لبنیات

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: شرکت‌های لبنیاتی متخلف در استان ۸۰ میلیارد تومان ‌جریمه شدند که از این میزان ۳۷۰ میلیون آن وصول شده است.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)، محمدعلی اسفنانی در دومین جلسه مشترک کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات و کمیته نظارت و بازرسی کارگروه تنظیم بازار با بیان اینکه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تاکنون قیمت تمام شده لبنیات را اعلام نکرده است، گفت: شرکت‌های تولیدکننده محصول‌های لبنی، ۳۸ قلم کالا را تولید می‌کنند که نرخ سه قلم آن نظیر شیر، ماست و پنیر باید به صورت سالانه توسط سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تعیین قیمت شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ۴ سال گذشته قیمت شیر یک‌هزار و ۷۵۰ تومان بوده، سال گذشته به شکل توصیه‌ای اعلام کردند که قیمت مواد لبنی با ۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود که اکنون با قیمت ۴ هزار و ۷۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رسد و تا زمانی که این نقایص برطرف نشود، مشکلات باقی است.

اسفنانی تصریح کرد: ظرف ۱۰ روز سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان قیمت تمام شده شیر را برای مصرف کنندگان باید اعلام کند تا اگر کارخانه ها و شرکت ها بیشتر از نرخ مصوب کالای خود را فروختند، جریمه شوند.

وی گفت: در۶ ماهه گذشته یک‌هزار و ۵۸۵ اکیپ بازرسی به بازار اعزام شدند که ۱۰ هزار و ۳۳۳ مورد بازرسی صورت گرفت و از این میزان ۲۶۹ واحد متخلف شناسایی شدند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =