روستاي باغ‌كمش

دهیار روستای باغ‌کمش با بیان این‌که این روستا یکی از قدیمی‌ترین روستاهای شرق استان تهران است، گفت: روستای باغ‌کمش در20 کیلومتری شمال‌شرق استان تهران واقع شده که از سمت شمال با منطقه صنعتی سیاه‌سنگ، از شرق با روستای کرشت و از غرب با شهر جدید پردیس همسایه است.

به گزارش روستانیوز، حسین شکاری افزود: طبق آمار رسمی نفوس و مسکن سال 95 جمعیت روستا دوهزار و 566 نفر ثبت شده؛ اما وجود کارخانه سیمان و ارزانی ملک باعث مهاجرت بسیاری به منطقه شده‌است، به‌ویژه مهاجرت اتباع خارجی به روستا افزایش پیدا کرده و اکنون جمعیت روستا در حدود چهارهزار نفر است که اکثراً خارج از محدوده بافت روستا ساکن هستند؛ اما دهیاری ملزم به خدمات‌رسانی به این افراد است.

وی ادامه‌داد: بیش‌تر اهالی شاغل و از قشر کارگر هستند و بانوان روستا نیز در کارگاه‌هایی مشغول به کارهایی مانند مونتاژ و بسته‌بندی محصولات تولیدی هستند، اما بیش‌تر این بانوان از اتباع خارجی هستند.

شکاری اضافه می‌کند: ‌مهم‌ترین مشکل روستا عدم بازنگری طرح هادی روستاست که این عدم بازنگری هفت‌ساله‌ باعث ایجاد مشکلات متعدد در روستا شده‌است.

وی در رابطه با وضعیت آموزشی روستا گفت: با همکاری کارخانه سیمان و اداره آموزش و پرورش قرار است مدرسه متروکه روستا که چهارهزار متر زیر بنا دارد، بازسازی شود. این اتفاق باعث گسترش مقاطع تحصیلی و جلوگیری از رفت‌وآمد دانش‌آموزان به شهر پردیس می‌شود.

دهیار روستای باغ‌کمش با بیان این‌که قرار است تعاونی روستایی در روستا تشکیل شود، افزود: دهیاری در شرف تأسیس تعاونی است و بسیار خوشبینانه به این موضوع نگاه می‌کنیم. درحال‌حاضر مهم‌ترین انتظار مردم از دستگاه‌های دولتی واریز ارزش‌های افزوده‌ است؛ چراکه تنها منبع درآمد روستاها ارزش‌افزوده است و اگر نباشد هیچ اقدام عمرانی و خدماتی نمی‌توان انجام داد.

به گزارش «روستانیوز»، باغ‌کمش، روستایی از توابع بخش بومهن، شهرستان پردیس در استان تهران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =