کد خبر: 3713
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
محمد امید

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از برگزاری همایش روز ملی روستا و عشایر در ۱۵ مهر ماه در استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، محمد امید در جلسه هماهنگی برگزاری همایش روز ملی روستا و عشایر گفت: روز ۱۵ مهر ماه در تقویم کشور به نام روز روستا و عشایر نامگذاری و مقرر شده امسال همایش این روز خارج از تهران برگزار شود. در ایام برگزاری نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر وزارت نیرو به رئیس جمهور پیشنهاد داده بودند که پروژه‌های افتتاح حوزه آب و برق در روستاها در هفته دولت انجام شود اما مقرر شد که هماهنگی های افتتاح این پروژه‌های حوزه روستایی با هماهنگی  معاونت توسعه روستایی انجام شود.

وی افزود: پیشنهاد ما برای افتتاح این پروژه‌ها ۱۵ مهر ماه یعنی روز روستا و عشایر بود اما وزارت نیرو اصرار بر افتتاح این پروژه‌ها در هفته دولت داشت که مقرر شد پروژه‌های زیر بنایی در این ایام افتتاح شود که در این راستا برنامه بسیار خوبی انجام شد و بازتاب خوبی هم داشت.

وی ادامه داد: قطعا افتتاح این پروژه‌ها در کنار برگزاری نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر حاکی از عنایت و توجه خاص دولت به حوزه روستاییان و عشایر بود. بی تردید در دولت یازدهم و دوازدهم توجه به روستاها براساس آمار بیشتر بوده به ویژه در بخش  تسهیلات کم بهره به روستاییان که موجب شده در حوزه اشتغال نیز اتفاقات بسیار خوبی روی دهد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: رئیس جمهور پروژه‌های حوزه روستایی را تقسیم کردند و مقرر شد که پروژه‌های زیرساختی در هفته دولت و سایر پروژه‌ها و اقدامات دستگاه‌های مرتبط در ۱۵ مهر ماه همزمان با روز ملی روستاییان و عشایر معرفی و افتتاح شود. از سوی دیگر مقرر شد که همایش این روز در یکی از استان‌های کم برخوردار تر برگزار شود که نهایتا استان خراسان جنوبی برای برگزاری این مراسم انتخاب شد.

وی ادامه داد: امروز در این جلسه تا فرصت دو هفته‌ای که برای برگزاری این روز داریم از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم که پروژه‌های قابل افتتاح خود را برای این روز معرفی کنند و همچنین در برگزاری همایش روز ملی روستاییان و عشایر قطعا افتتاح پروژه، برگزاری نمایشگاه و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =