کد خبر: 3703
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
نیکزادی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: کارگروهی متشکل از سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی، تولید گندم و تشکل‌های حمایتی از بخش کشاورزی با توجه به قیمت نهاده‌های تولیدی و قیمت جهانی گندم، نرخ خرید تضمینی آن را مشخص کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حبیب الله نیکزادی پناه  عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص تعیین قیمت خرید تضمینی گندم، گفت: نارضایتی کمیسیون کشاورزی مجلس و تولیدکنندگان گندم به عنوان استراتژیک ترین محصول کشاورزی کشور علی رغم اظهار نظر آقای حجتی در هیات دولت منجر به مطرح شدن استیضاح وزیر جهاد کشاورزی نیز شد.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت کالاهای استراتژیک و مورد نیاز کشور را بازار تعیین می‌کند، ادامه داد: پیشنهاد داده شد تا کارگروهی متشکل از سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی بخش، تعدادی از خبرگان تولید گندم و تشکل‌های حمایتی از بخش کشاورزی با توجه به قیمت نهاده‌های تولیدی و قیمت جهانی گندم نرخ خرید تضمینی آن را مشخص کنند.

شرایط تحرم حساسیت خودکفایی در تولید گندم را افزایش داده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت گندم باید باعث انگیزه کشت این محصول استراتژیک برای کشاورزان شود، تصریح کرد: بحث خودکفایی در تولید گندم طی سال‌های گذشته مطرح بوده و اکنون که در شرایط تحریم قرار داریم حساسیت بیشتری دارد.

گندم زار

وابستگی به واردات در تامین نیاز مواد خوراکی مردم باید به حداقل برسد

نیکزادی پناه با تاکید بر اینکه باید نیازهای جامعه مخصوصا مواد خوراکی مورد نیاز مردم را در داخل کشور تولید کنیم و وابستگی در این زمینه را به حداقل برسانیم، عنوان کرد: نباید با قیمت غیر کارشناسی باعث شویم تا کشاورزان به سمت کشت محصولات غیر استراتژیک حرکت کنند.

باید نیازهای جامعه مخصوصا مواد خوراکی مورد نیاز مردم را در داخل کشور تولید کنیم و وابستگی در این زمینه را به حداقل برسانیم

جلوگیری از قاچاق گندم با تعیین نرخ بر اساس هزینه‌ها امکان پذیر است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه گندم تولید داخل از نظر سلامت و کیفیت قابل اطمینان تر از نمونه‌های وارداتی است، خاطرنشان کرد: کشاورزان به دنبال تعیین نرخ گندم بر اساس واقعیات هستند، در حال حاضر به دلیل پایین بودن قیمت این محصول شاهد قاچاق آن از کشور هستیم و با تعیین نرخ مناسب می‌توانیم از این موضوع جلوگیری کنیم./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =