54

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه فرماندار و نمایندگان شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان مازندران و رییس دانشگاه مازندران با حضور در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از پژوهشکده فناوری نانو، گروه پژوهشی انرژی های دریاپایه و پروژه های در حال احداث دانشکده مهندسی برق و کتابخانه مرکزی بازدید کرد و نشست صمیمانه ای با اعضای شورای دانشگاه داشت.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در نشست صمیمی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعضای شورای دانشگاه ضمن عرض خیرمقدم به دکتر غلامی وزیر علوم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان بابل و دیگر حضار و عرض تعزیت به مناسبت ماه محرم  به تاریخچه دانشگاه و کارکردهای مرحوم نوشیروانی در حوزه های مختلف اشاره کرد.

وی افزود: این دانشگاه دارای منابع انسانی نخبه با پتانسیل علمی بالاست که با تلاش های مستمر و پژوهش های کاربردی موفق به کسب رتبه های برتر در کشور و دنیا شدند.

دکتر واثقی امیری پایان موفقیت آمیز پروژه بین المللی فارمر، قرار گرفتن نام دانشگاه در لیست ده دانشگاه معتبر ایرانی در وزارت علوم کشور عراق، پذیرش بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در نخستین سال کسب مجوز جذب، انتخاب دانشگاه به عنوان قطب علمی فناوری نانو در آب، انعقاد بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال قرارداد پژوهشی تا کنون و کسب رتبه نخست در بین دانشگاه های کشور بر اساس نظام رتبه بندی جهانی تایمز، سایماگو و شانگهای را جزء پاره ای از افتخارات دانشگاه برشمرد و گفت: اصلاح سرفصل دروس با در نظر گرفتن مهارت آفرینی، پذیرش دانشجو در راستای کیفی سازی، توجه جدی به کارآموزی و انعقاد قرارداد با سازمان فنی حرفه ای استان در این راستا، توجه به جذب اعضای هیات علمی توانمند، متخصص و متعهد از جمله کارها در حوزه آموزشی است و در حوزه فرهنگی به برگزاری اردوهای جهادی و راهیان نور، کرسی های آزاداندیشی و هم اندیشی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با کارکنان و دانشجویان اشاره کرد.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن بیان این که در حوزه اداری مالی همواره سعی بر صرفه جویی در هزینه ها و افزایش منابع در حوزه پژوهشی و جلب کمک های مردمی است اظهار داشت: مشکل دانشگاه ما کمبود فضای فیزیکی، عدم وجود اعتبار لازم و عدم تخصیص مناسب است.

 در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با عرض خیرمقدم به دکتر غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و هیأت همراه و حضار در جلسه و عرض تسلیت ماه محرم ضمن اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که رمز عاقبت بخیری انسان را در محبت به سیدالشهدا و زیارت ایشان برشمرد به برنامه آمایش آموزش عالی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است اشاره کرد و  گفت: کار جدی ای در این زمینه صورت نگرفت.

وی در خصوص سند اسلامی شدن دانشگاه ها گفت: به فرموده مقام معظم رهبری اسلامی کردن دانشگاه ها به مفهوم یک تحول بنیادین است و به عنوان مطالبه نظام و بر اساس اولویت بندی باید توجه جدی شود و ارزیابی دانشگاه ها بر اساس این سند صورت بگیرد.

سپس دکتر نجفی نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی به لزوم تشویق دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به دلیل فنی و صنعتی بودن با توجه به نیاز آینده جامعه به تولید و اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی و بخصوص کسب افتخارات و دستاوردهای بزرگ و غرورآفرین در سطح ملی و بین المللی تاکید کرد و گفت: اینجانب پیشنهاد می کنم که دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل را با توجه به افتخارات و پتانسیل علمی بالایی که دارد به دانشگاه صنعتی بین المللی ارتقاء جایگاه دهید.

وی افزود: مطالبات صنفی و سیاسی دانشجویان نباید به مسایل امنیتی تبدیل شود.

در ادامه مهندس نیازآذری نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دانشگاهی است که رویکرد ملی و نگاه بین المللی دارد، شهرستان بابل شهرستانی علمی است که احداث پردیس دانشگاه و پارک علم و فناوری باید در این شهر صورت گیرد.

سپس اعضای حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات و پیشنهاداتشان پرداختند و در پایان دکتر منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان این که حضور در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل باعث خوشحالی و خوشبختی من است اظهار داشت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دانشگاهی جوان، مستقل و پویاست که هم محیط زیبا، فضای طبیعی و جذاب و روح افزا دارد و هم دارای منابع انسانی توانمند با حسن معاشرت قابل توجه است.

دکتر غلامی افزود: موفقیت های اعجاب انگیز این دانشگاه مبین نسبت عملکرد منابع انسانی است و من جزء وظایف اخلاقی می دانم که از زنده یاد نوشیروانی تقدیر نمایم؛ زیرا که بانی کار خیر و مروج فرهنگ نیکوکاری در بین مردم است و مطمئنا نیات خیرخواهانه اش در رقم زدن افتخارات و دستاوردهای دانشگاه نقش بسزایی دارد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری به منابع محدود اشاره کرد و گفت: مدیریت مالی در این شرایط بسیار سخت و حساس است. نگرانی های مالی در همه جا هست در این شرایط باید به کاهش وابستگی به بودجه دولت فکر کنیم. در دانشگاه های فنی و صنعتی باید پنجره های امید بخش به روی دانشجو باز کنیم. بسیاری از دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کردند به کشور برگشتند؛ چون زمینه کاری وجود داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =