345

رئیس هیئت مدیره تعاونی کشاورزی دامداران بهبهان گفت: 145 درصد در شش ماه گذشته بهای سبوس را افزایش داده‌اند، ولی بهای دام پرواری زنده و فروش دامدار کاهش یافته و بهای شیر هم با پایه ۸۴۰ تومان برای هر کیلو سبوس محاسبه شده، لذا انتقال بحران تولیدکنندگان آرد به جامعه دامداران اجحاف مضاعفی است که سنگدلانه تحمیل می‌شود.

غلامحسین رنجبرها در گفت‌وگو با روستانیوز افزود: متأسفانه تولید از دیدگاه دولت فعلی تحقیر شده است و هیچ اراده کارساز و مثبتی برای امنیت تولید نیست و فقط و فقط ماییم که باید حامی امنیت و ثبات خود باشیم و دست در دست هم، به جای سبوس گندم، خود گندم، جو یا ذرت را جایگزین کنیم که ارزان‌تر و پر قوت‌تر تمام می‌شود.

وی افزود: با اهرم تعاونی، سابقاً یک بار تحریم خرید سبوس را اجرایی کردیم که نتیجه و بازتاب آن بسیار کارآمد بود. اکنون نیز سه ماه عدم خرید سبوس و همدردی با هیئت مدیره و مدیرعامل فعال و کاردان اتحادیه، باعث انباشته شدن سبوس در انبارهای کارخانجات آرد خواهد شد که چون فصل گرماست، بلافاصله سبوس دپو شده دچار آفت و کرم و غیر قابل مصرف می‌شود. دامداران نیز چنانچه کنسانتره مصرف می‌کنند، صرفاً کنسانتره بدون سبوس خریداری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =