کد خبر: 3692
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
4

فرماندار گالیکش در شرق استان گلستان گفت: پنج روستای این شهرستان در قالب ۱۵۰ طرح اشتغال روستایی از تسهیلات بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گالیکش، حسین مایلی در ستاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی این شهرستان اظهار داشت: از هزار و ۳۵۰ مورد تعهد اشتغال که از سوی استانداری گلستان به‌عنوان سهم این شهرستان در نظر گرفته شده بود، ۸۷۰ مورد تحقق یافته که امیدواریم با کمک دستگاه‌های اجرایی تا پایان سالجاری تعداد تعهد اشتغال بیشتر شود.

وی گفت: روستاهای شهرستان گالیکش با وجود محرومیت، از قابلیت و استعداد بالایی در زمینه‌های مختلف نظیر گردشگری، کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی برخوردارند.

فرماندار گالیکش با اشاره به خدمات ارزنده بنیاد برکت در سطح کشور افزود: مهمترین رسالت این بنیاد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته و ارائه خدمات به محرومان و نیازمندان است.

مایلی خاطرنشان کرد: طرح ارائه تسهیلات اشتغال روستایی بنیاد برکت در کنار طرح شهید شوشتری از جمله طرح‌های فاخر و ماندگاری به حساب می‌آید که با هدف ارتقا و بهبود وضعیت عمرانی، زیرساختی، اجتماعی و اقتصادی جامعه در حال اجراست.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در گلستان نیز در این نشست گفت: این ستاد در قالب دو بنیاد برکت و احسان در حوزه‌های اقتصادی، اشتغال و امور اجتماعی فعالیت می‌کند.

محمدمهدی سلمان‌زاده با اشاره به تحریم‌ها و وضعیت نابسامان اقتصاد کشور افزود: تنها راهکار خروج از این بن‌بست اقتصادی و شکست تحریم‌ها، کار جهادی است و بنیاد برکت بر این مبنا در سراسر کشور انجام وظیفه می‌کند.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون ۵۶ مدرسه و ۴ مرکز بهداشت توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان گلستان احداث و همچنین ۴۳ باب مسجد در شرق استان بازسازی و نوسازی شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده در گالیکش نیز پس از تعیین و انتخاب روستاهای هدف طرح از سوی کارگروه ستاد اشتغال این شهرستان، بنیاد برکت در مرحله نخست پس از تحقیق و تأیید نهایی به ۱۵۰ طرح اشتغال روستایی در پنج روستا تسهیلات مورد نظر را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان، افزون بر ۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =