کد خبر: 3690
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
روستا

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در خمین گفت : اجرای طرح سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغالزای برکت (سحاب) به منظور فرصت‌سازی شغلی فردمحور در مناطق روستایی این شهرستان کلید خورد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، «احمد اسدی» افزود: در مرحله نخست این طرح هشت روستای محروم در اولویت قرار دارد و تا آبان ماه تمامی روستاها ی خمین تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای اجرای هر طرح اشتغالزای فردمحور در مناطق روستایی بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پایین پرداخت می‌کند.

اسدی افزود: طرح‌های اشتغالزای فردمحور در بخش‌های مختلف از جمله صنایع‌دستی، پرورش قارچ، دام سبک، پرورش شتر ، پرورش زنبور عسل ، ماکیان و بوقلمون، ماهیان سردآبی، نجاری، تولید کیف ، کفش و پوشاک، قالی‌بافی و گلخانه حمایت مالی می‌شوند.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح‌های اشتغالزای فردمحور با اولویت ۲۰۰ عنوان طرح در مناطق روستایی خمین چهار تسهیل‌گر انتخاب شده که آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و در مناطق هدف در راستای حمایت از طرح‌ها از نظر کمی و کیفی، فنی و اعتباری، بازار فروش محصولات نظارت می‌کنند.

مجری طرح‌های اشتغالزای بنیاد برکت درخمین ادامه داد: پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌های اولویت دار ۸۰ میلیارد ریال است.

اسدی ادامه داد: بنیاد برکت از چند سال پیش با رویکرد اجتماعی و اقتصادی برای اجرای طرح‌های اشتغالزا در ۱۹  استان‌ کشور ورود کرده و امسال با خمین را در  استان مرکزی به‌عنوان پایلوت اجرای طرح سحاب انتخاب کرده است.

مجری طرح‌های اشتغالزای بنیاد برکت در خمین گفت:برای اجرای طرح‌های اشتغالزای فردمحور در روستاها ابتدا ظرفیت اشتغال هر روستا و افراد واجد شرایط آن توسط تسهیل‌گر شناسایی شده و  پس از تشکیل پرونده‌ و تایید در کمیته اشتغال بنیاد، وارد سامانه می‌شود تا برای دریافت تسهیلات به بانک عامل که بانک مهر ایرانیان است معرفی شوند.

اسدی گفت: ۱۸۰ روستای خمین تا ۲ سال آینده میزبان اجرای طرح‌های اشتغالزایی سحاب است.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۰ هزار نفر آن در هفت دهستان و ۲ بخش ساکن هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =