کد خبر: 3689
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
روستا

فرماندار بندر ترکمن گفت: با ارائه ۳۱۸ طرح‌ اشتغالی و عمرانی توانستیم بیش از ۲۰ میلیارد تومان در راستای اشتغال روستایی اعتبار کسب کنیم. قسمت عمده اعتبارات ما در کشاورزی و دامپروری است که بیش از ۱۳ میلیارد تومان را شامل می‌شود.

الیاس هیوه‌چی در تور رسانه با همت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، در جریان بازدید از طرح‌های توسعه اشتغال روستایی استان گلستان، با اشاره به اینکه شهرستان بندر ترکمن ۸۵ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۰ درصد این جمعیت در شهر و بقیه در روستاها ساکن هستند، اظهار داشت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوب فرهنگی در راستای گردشگری است که هر ساله در ایام نوروز دو تا سه میلیون گردشگر به خود جذب می‌کند.

او افزود: البته زیرساخت‌ها در این شهرستان هنوز کامل نشده است و ما می‌کوشیم زیرساخت‌ها را تکمیل کنیم. به ویژه در حوزه سواحل و بازارچه‌ها نیاز به اقدامات اساسی داریم. امید داریم که بتوانیم طرح‌های گردشگری را به خوبی حمایت کنیم. برنامه‌های ساماندهی جزیره آشوراده در جهت پیشبرد اهداف گردشگری است.

هیوه‌چی درباره طرح‌های اشتغال روستایی گفت: بودجه شهرستانی ما ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بوذه است که تلاش می‌کنیم با برنامه‌های مدون به جذب بیشتر خواهیم پرداخت.

او خاطرنشان کرد: با ارائه ۳۱۸ طرح‌ اشتغالی و عمرانی توانستیم بیش از ۲۰ میلیارد تومان در راستای اشتغال روستایی اعتبار کسب کنیم. قسمت عمده اعتبارات ما در کشاورزی و دامپروری است که بیش از ۱۳ میلیارد تومان را شامل می‌شود.

فرماندار بندرترکمن درباره تسهیلات اشتغالزایی این روستا گفت: تعهد ما بابت ایجاد اشتغال در سال گذشته ۱۷۰۰ نفر بود که خوشبختانه تحقق یافت. در سال جاری ایجاد دو هزار شغل در شهرستان بندرترکمن هدفگذاری شده است که امید داریم که محقق شود.

او در پایان بیان کرد: با پیگیری میراث فرهنگی تلاش می‌کنیم، صنایع دستی این خطه را که مهم‌ترین هنر مردمان این سرزمین است، احیا کنیم و وارد بازار فروش کنیم. صنایع دستی بندر ترکمن شامل جاجیم، گلیم و فرش ترکمن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =