غلامرضا قوسی

غلامرضا قوسی با بیان اینکه سطح زیر کشت زرشک 16726.5 هکتار می باشد گفت: تعداد ۱۸ هزار بهره بردار در تولید زرشک فعالیت می کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایانا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: متوسط عملکرد این محصول در استان 5/1372کیلوگرم در واحد سطح می باشد.

 وی به وجود ۳۴ واحد بارگاه زرشک در استان اشاره کرد و اظهار داشت:  پیش بینی می شود با توجه به شرایط بازار میزان خرید توافقی انجام گردد.

قوسی عنوان کرد: برای بسته بندی و فرآوری زرشک، احداث بارگاه و در آینده ای نزدیک، احداث باغ زرشک از محل بند الف تبصره ۱۸ تا سقف حدود ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۲۷۷۰ تن فرآوری محصول زرشک انجام می شود، ادامه داد: میزان ۶ هزار و ۶۰۰ تن از این محصول بسته بندی و صادر می گردد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص نکات فنی کاشت و خصوصاً افزایش ماده آلی خاک جهت بهره وری در مصرف آب اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اقداماتی که برای ارتقای تولید و توسعه سطح زیر کشت این محصول انجام شده، آموزش راهکارهای نوین افزایش تولید در خصوص تغذیه و همچنین تغییر شیوه هرس باغات زرشک و بهینه کردن هرس فرم و هرس باردهی باغات بوده است.

 غلامرضا قوسی با بیان این که ۶۱۵۳ هکتار سطح زیر کشت محصول زرشک بیمه می باشد، افزود: سطح خسارت دیده ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار بوده که ۳۴ میلیارد تومان غرامت پرداخت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =