کد خبر: 3648
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
آبزی

چین به طور موقت واردات میگو از عربستان سعودی را ممنوع کرد. چین سالانه بیش از 23 هزار تن میگو در شش ماهه اول سال از این کشور وارد می کند. این ممنوعیت موقت به وسیله اداره کل گمرک چین برای بزرگترین شرکت تولید کننده آبزیان در عربستان اعمال شده و تاریخ دقیقی نیز برای رفع ممنوعیت اعلام نشده است.

شرکت ناکوا (گروه ملی آبزیان در عربستان سعودی) تنها شرکت سعودی است که اجازه صادرات میگو به چین را دریافت کرده بود. نشریه چینی فودزپاس (Foodspath) گفته است که اداره گمرک این کشور در محموله های میگوی عربستان ویروس سندروم لکه سفید شناسایی کرده و منبع آگاهی در این اداره نیز تائید کرده است این ممنوعیت برای جلوگیری از ورود این بیماری به چین اعمال شده است. البته این شرکت عربستانی وجود این بیماری در مزارع این کشور را به شدت تکذیب کرده و البته بر اساس گفته برخی سازمان های متولی آبزی پروری در چین هم اکنون این بیماری در این کشور وجود دارد.

ماجرای این ممنوعیت هر چه که باشد به نظر می رسد فرصت بی نظیری را برای صادرات میگوی ایران به چین فراهم کرده است. در حال حاضر ایران سالانه حدود 30 هزار تن میگو به چین صادر می کند. در حال حاضر مجوز صادرات میگو به چین در اختیار شرکت محصولات دریایی دریاآزاد است. مقامات دامپزشکی کشور گفته اند صادرکنندگان ایرانی بعد از پاس کردن استانداردها و مقررات مطلوب چینی ها، اجازه دارند صادرات را انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =