آرینه

دهیار روستای آردینه گفت: طبق آمار رسمی روستا آردینه 411 نفر جمعیت و 139 خانوار دارد که فقط 10 تا 15 درصد این جمعیت مشغول کشاورزی، دامپروی و باغداری هستند.

به گزارش روستانیوز، مهدی نظری افزود: در گذشته به‌دلیل تولید انبوه گندم و تبدیل آن به آرد اسم این روستا را آردینه گذاشتند که اکنون دیگر خبری از آن تولید انبوه نیست.

وی با بیان این‌که در سال‌های اخیر به‌دلیل شرایط اقتصادی روند مهاجرت از روستا به شهر افزایش یافته‌است، ادامه داد: ظرفیت اشتغال در آردینه بالاست. ویلاسازی‌های متعدد امکان تأسیس کارخانه‌های مصالح‌سازی، سوپرمارکت، تولید صنایع تبدیلی مانند کمپوت‌سازی در روستا را فراهم کرده، اما به‌دلیل کمبود بودجه امکان اجرای این طرح‌ها را نداریم.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین محصولات تولید شده در روستا، شامل سیب، گردو، گیلاس، آلبالو، زردآلو و صیفی‌جاتی مثل خیار و گوجه در حد محدود است. در سال‌های گذشته میوه‌ها با واسطه از روستا به کشورهایی مانند آلمان و اتریش صادر می‌شد، اما اکنون فقط به میدان تره‌بار تهران عرضه می‌شود.

نظری درخصوص اجرای طرح‌های عمرانی در روستا گفت: تاکنون تعریض خیابان‌ها، آسفالت راه و کوچه‌های فرعی، بهسازی معابر، ایجاد سنگفرش، ساخت مسجد و نصب دوربین‌های مدار بسته‌ در ورودی روستا انجام شده است.

وی با اشاره به مشکلات روستا اضافه کرد: آنتن‌دهی همراه ‌اول در روستای آردینه بسیار ضعیف است، اما اینترنت مخابراتی به‌صورت ADSL در اختیار مردم قرار گرفته، همچنین مدرسه‌ روستا بنایی بسیار قدیمی دارد و بیش از 50 سال از ساخت آن می‌گذرد. دانش‌آموزان در فصل‌های سرد مجبور به رفت‌وآمد به شهر رودهن واقع در 10 کیلومتری روستا با تحمل شرایط سخت هستند که لازم است در این زمینه اقدامی اساسی صورت بگیرد.

دهیار روستای آردینه با اشاره به ویژگی‌های گردشگری روستا گفت: آبشار تنگه‌کوره (اشک‌ریز)، امام‌زاده تاریخی، مسجد قدیمی روستا که سال 1289ساخته شده و رودخانه سیاه‌رود ازجمله جاذبه‌های گردشگری روستاست که اگر منابع مالی برای ساماندهی آن‌ها را در اختیار داشته باشیم می‌توانیم گردشگری در روستا را رونق دهیم.

به گزارش «روستانیوز»، آردینه از توابع شهرستان دماوند، واقع در استان تهران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =