کد خبر: 3641
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
ذوالفقاری

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: نخستین ومهمترین دلیل توسعه کشت کلزا، پایداری تولید گندم وخودکفایی در این محصول است که با کاهش وابستگی به واردات دانه های روغنی، به تقویت امنیت غذایی کشور می انجامد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایانا، سومین جلسه ستاد کشت دانه های روغنی استان تهران برای سال زراعی ۹۷- ۹۸ به ریاست ذوالفقاری رئیس سازمان، معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیران ستادی و شهرستان ها برگزار شد.

ذوالفقاری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این جلسه اظهار داشت: باتوجه به نیاز کم کلزا به آب و صرفه اقتصادی بالای این محصول، انتظار می رود که در راستای اجرای الگوی کشت توجه ویژه ای به تولید آن شود.

وی تاکید کرد: درحال حاضر بخش زیادی از نیاز کشور به روغن ازطریق واردات دانه های روغنی صورت می گیرد که این وابستگی بسیار آسیب زا خواهد بود؛ به همین دلیل توسعه کشت کلزا و گلرنگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به تامین امنیت غذایی کشور می انجامد.

به پیشنهاد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، بهره بردارانی که از آب های سطحی برای موتورپمپ های خود استفاده می کنند، با کشت کلزا امکان دریافت سوخت را پیدا می کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه کشت کلزا در سال زراعی 98-99 اظهار داشت: طبق سهمیه ابلاغی باید 12 هزار هکتار از اراضی زراعی استان تهران به زیرکشت کلزا برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =