وی ضمن تأکید بر سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر فعال نمودن هر چه بیشتر حوزه تجارت خارجی اتحادیههای تعاونی روستایی اظهار داشت: شناسایی مجاری بازار محور خارجی شبکه و ارزیابی نحوه آرایش و سیاست گذاریهای راهبردی بازرگانی خارجی از جمله اقدامات زیربنایی سازمان در جهت افزایش فرصتهای تجاری و مبادلات فرامرزی اتحادیههای تحت پوشش بوده است.
شیرزاد، حجم مبادلات کالایی اتحادیههای ملی و استانی تعاونی روستایی با ۱۸ کشور مختلف دنیا اعم از صادرات و واردات طی ۱۶ ماه اخیر را رقمی بالغ بر ۱۱۴۹۹ تن صادرات محصولات و فرآوردههای کشاورزی به ارزش ۴۶۱.۵ میلیارد ریال اعلام کرد.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به آمار تفکیکی فعالیتهای حوزه تجارت خارجی اتحادیهها خاطرنشان کرد: اقلام صادراتی توسط شبکه تعاونیهای روستایی کشور در دوره مذکور مشتمل بر محصولاتی نظیر؛ سیر، خرما، سیب درختی، پیاز، خوراک ماهی، کشمش، انواع کنسانتره های سیب و انگور و آب پرتقال می باشد.
این مقام مسئول در خصوص پراکنش بازارهای هدف صادراتی یادآورشد: مقصد عمده محصولات و فرآورده های صادراتی اتحادیههای تعاونی روستایی در مدت مذکور، کشورهای اروپایی نظیر آلمان، روسیه و اقلیم کردستان بوده است.