کد خبر: 3598
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
آب

وزیر نیرو گفت: اکنون ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد تا پایان کار دولت دوازدهم به  ۱۰ میلیون نفر افزایش می‌یابد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان در آیین بهره برداری از مجتمع آبرسانی روستای « تنگچنار» شهرستان مهریز افزود: سالانه یک هزار و ۵۰۰ روستا در کشور به شبکه آب سالم و پایدار متصل می‌شود که آبرسانی به این تعداد روستا با توجه به محدودیت‌های منابع مالی از لحاظ اقتصادی موضوع بسیار مهمی محسوب می‌شود

وزیر نیرو اظهارداشت: از نیمه دوم سال ۱۳۹۴ تاکنون جمعیت ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستای کشور به شبکه‌های آب سالم و پایدار دسترسی پیدا کرده‌اند.

اردکانیان تصریح کرد: برای این کار با تلاش‌های شبانه روزی، افزون بر پنج هزار میلیارد تومان در نقاط مختلف کشور هزینه شده است.

همچنین استاندار یزد گفت: تامین آب سالم و پایدار برای مردم در مناطق دوردست و روستاها از جمله برنامه‌های محوری دولت تدبیر و امید در استان است.

محمدعلی طالبی با اشاره به اینکه یکی از علل اصلی مهاجرت مردم از روستاها به شهرها، کم آبی است تامین این ماده حیاتی را به عنوان یک موضوع مهم مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به اینکه روستاهای استان ویژگی‌ خاصی دارند، گفت: حضور جمیت شهرهای استان در ایام تعطیل و در مناسبت‌های مختلف در روستاها  موجب افزایش جمعیت  و تامین آب را بسیار مهم ساخته است.

دهستان تنگچنار  با ۲ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شهر مهریز قرار دارد .

مجتمع آبرسانی یادشده با صرف ۱۲ میلیارد ریال هزینه و با مخزنی به ظرفیت سه هزار مترمکعب به بهره‌برداری رسید. 

جمعیت ایران در سال ۱۳۹۸ حدود ۸۳ میلیون نفر تخمین زده شد که حدود ۳۰ درصد آن در شهرها زندگی می‌کنند. 

شهرستان مهریز ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد در مناطق روستایی دهستان‌های خورمیزات، تنگچنار، ارنان، میانکوه و بهادران زندگی می‌کنند.

وزیر نیرو عصر روز چهارشنبه برای بهره‌برداری از چند پروژه و نیز شروع عملیات اجرایی تعدادی از پروژه‌های حوزه صنعت آب و برق به یزد سفر کرد و با حضور اردکانیان امروز نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان تشکیل شد.

به گفته وزیر نیرو با تکمیل ۳۴ طرح اقتصاد مقاومتی با ۴۰ درصد پیشرفت کار در یزد زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر فراهم می‌شود و برای اجرای این پروژه‌ تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده و به ۴۵۰۰ میلیارد تومان بودجه دیگر نیاز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =