کد خبر: 3530
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
546

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس با اشاره به عدم پرداخت خسارت کشاورزان بخش اعظمی از کشاورزان سیل زده که پرونده آنها نیز تکمیل شده است، گفت: متاسفانه روند پرداخت خسارت به کشاورزان کند است و تعلل دولت در پرداخت خسارت کشاورزان و نارضایتی آنها باعث شده تا کل حرکت عظیم و جهادی برای کمک به سیل زدگان زیر سوال برود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، قاسم ساعدی با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در استان خوزستان و دشت آزادگان، بیان کرد: در شهرستان دشت آزدگان حدود ۵۰ هزار هکتار تا ۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به زیر آب رفته است اما متاسفانه هم چنان بخش اعظمی از کشاورزان خسارت خود را دریافت نکرده اند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس تعداد کشاورزان دشت آزادگان و هویزه که ۵۰ درصد خسارت مقرری هر هکتار را که به صورت بلاعوض داده می‌شود، دریافت کرده‌اند پایین دانست.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه روند پرداخت خسارت به کشاورزان کند است و کشاورزان ناراحت هستند. این روند قابل قبول نیست. تعلل دولت در پرداخت خسارت کشاورزان و نارضایتی کشاورزان باعث شده تا کل حرکت عظیم و جهادی برای کمک به سیل زدگان زیر سوال برود.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس تصریح کرد: دولت باید روند پرداخت خسارت به کشاورزان را تسهیل و تسریع بخشد. هنوز بخش اعظمی از کشاورزان که پرونده آن ها نیز کامل شده است، خسارت خود را دریافت نکرده اند. بنده از دولتمی خواهم یا به طور جدی به میدان آید و خسارت کشاورزان را بپردازد و یا رسما اعلام کند که قادر نیست. هنوز با گذشت حدود ۶ ماه از سیل کشاورزان سرگردان هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: در بخش مسکن نیز بنیاد مسکن از همان ابتدا و تاکنون وارد عمل شده و خسارت ها را ارزیابی کرده و عملیات ساخت و ساز آغاز شده است که در این خصوص تشکر می کنیم. در خصوص ساخت و ساز منازل در روستاها هم سپاه و هم  بنیاد مسکن وارد عمل شده‌اند و کارها در حال پیشرفت است. پرداخت خسارت در بخش مسکن نیز نیاز به توجه ویژه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =