زمین کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با فعالیت کمیسیون رفع تداخلات در سال جاری بیش از 4 هزار و 500 هکتار از اراضی ملی به کشاورزی ملحق شده است.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)، خلیل نیکشاد در کار گروه رفع تداخلات مرکزی و کمیسیون رفع تداخلات استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان گفت: در 10 شهرستان استان تاکنون 8 جلسه رفع تداخل اراضی کشاورزی با منابع طبیعی برگزار شده است و در طی 2 سال گذشته با تعداد 11 شرکت مشاور قرارداد منعقد و مقرر شده تا این تعداد شرکت 245 هزار هکتار را تحت پوشش قرار دهند.

وی ادامه داد: تاکنون این شرکت های مشاور با هماهنگی و همکاری های تنگاتنگ مدیریت امور اراضی استان موفق شدهاند در سه پلاک مجموعا به مساحت 45 هزار و 595 هکتار  در 36 پلاک رفع تداخل را انجام دهند و مقدمات لازم را در خصوص تهیه نقشه کاداستر و جانمایی و ثبت در سیستم های رایانه ای را انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بر اساس بازدید های میدانی که صورت گرفته تاکنون 5 هزار و 707 هکتار از اراضی ملی به اراضی کشاورزی ملحق شده و در مسیر تولید انواع محصولات زراعی قرار گرفته است که از این میزان 4 هزار و 531 هکتار مربوط به عملکرد دستگاههای اجرایی در سالجاری است.  

نیکشاد عنوان کرد: تهیه نقشه کاداستر در 3 شهرستان اردبیل و بیله سوار و پارس آباد انجام شده بطوریکه در شهرستان پارس آباد با پیشرفت فیزیکی 100 درصد مجموعا 37 هزار و 500 هکتار از اراضی کاداستر و جانمایی شده است؛ در سال جاری قرارداد تهیه نقشه کاداستر در سطح 50 هزار هکتار برای شهرستان بیله سوار نیز صورت گرفته است. میزان پیشرفت فیزیکی تاکنون در این شهرستان 20 درصد بوده است. قرارداد تهیه نقشه کاداستر در شهرستان اردبیل نیز در سطح 50 هزار هکتار منعقد شده که تاکنون 6 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: همکاری های تنگاتنگی بین منابع طبیعی و آبخیزداری استان، ثبت اسناد و املاک استان و همچنین اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان با سازمان جهاد کشاورزی در خصوص رفع اختلافات عشایر دشت مغان با شرکت های کشت و صنعت نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =