پرک

دهیار روستای پرک با بیان این‌که این روستا چهارهزار نفر جمعیت دارد، گفت:‌ نیمی از جمعیت روستا اهل تسنن و نیمی دیگر شیعه هستند که با صلح کنار هم زندگی می‌کنند.

حشمت‌الله آتش‌بار در گفت‌وگو با روستانیوز افزود:‌ منبع درآمد بیش‌تر اهالی از راه صید ماهی و دامداری است و عده‌ای هم در حوزه‌های دیگر مشغول به کارند.

وی درباره وضعیت کشاورزی در منطقه گفت:‌ در گذشته منبع درآمد مردم غالباً از کشت گندم و جو و حبوبی مانند عدس و نخود سیاه بود، اما باوجود وسعت زیاد روستا، کشاورزی از سال 80 به صفر رسیده است.

آتش‌بار با اشاره به امکانات روستا افزود:‌ روستا دارای مدرسه ابتدایی تا راهنمایی و متوسطه است؛ سالن چندمنظوره ورزشی، زمین چمن و لوله‌کشی آب شرب از دیگر خدماتی است که روستاییان در سال‌های اخیر از آن بهره‌مند شده‌اند.

دهیار روستای پرک اضافه کرد: ‌ساخت صنایع‌دستی ازجمله کارهای مردم روستاست. صدف در ساخت صنایع‌دستی این منطقه نقش مهمی دارد و درصددیم با برنامه‌ریزی و یافتن بازار هدف و فروش این محصولات برای اهالی روستا درآمدزایی کنیم.

به‌گزارش روستانیوز، پرک روستایی از توابع شهرستان کنگان است که در پنج کیلومتری شرق بندر سیراف قرار دارد. چشمه کلاتو، اسکله صیادی، سواحل بکر، قلعه شیخ کنعان نصوری و گشت دریایی ازجمله جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این روستاست. پرک دارای یک اقامتگاه بوم‌گردی است که گردشگران می‌توانند هنگام مسافرت به این روستا از اقامت در آن لذت ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =