کد خبر: 3358
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
معده

اغلب اوقات، بازگشت اسید معده باعث به‌وجودآمدن مزه‌ای ناخوشایند در دهان می‌شود. این اتفاق زمانی می‌افتد که اسید معده بیش از حد تولید شود و به‌سمت مری برود که باعث بروز یک مزه بد در دهان و همچنین احساس سوزش در معده می‌شود.

اگر از این مشکل رنج می‌برید و می‌خواهید از دست آن خلاص شوید، بهتر است به لیستی از داروهای گیاهی که برای شما فراهم کرده‌ایم، نگاهی بیندازید. این گیاهان نه‌تنها مشکل شما را حل می‌کنند، بلکه در برخی موارد حتی از به‌وجودآمدن چنین مشکلاتی پیشگیری می‌کنند. بااین‌حال به‌شدت توصیه می‌شود قبل از به‌کارگیری هریک از روش‌های زیر با پزشک خود مشورت کنید.

1- خزه ایرلندی

خزه ایرلندی نوعی جلبک قرمزرنگ است که در مناطق ساحلی اقیانوس اطلس در اروپا و شمال آمریکا یافت می‌شود. این جلبک شامل کاراگینان یک پلی‌ساکارید مهم است که از لعاب ضخیمی تشکیل شده و بیماری‌های گوارشی را درمان می‌کند.

2- بادرنجبویه: بادرنجبویه عضو مشهوری از خانواده گیاهان نعناع است که به‌دلیل خواص آرامش‌بخشش معروف است. این گیاه در درمان بیماری‌های مختلف گوارشی مانند گاز معده، سوء‌هاضمه، بازگشت اسید، سوزش سردل، شکم‌درد و... مؤثر است. این گیاه علاوه‌بر درمان مشکلات گوارشی باعث بهبود اشتها نیز می‌شود. برای درمان مشکل سوزش معده با این گیاه تنها کاری که باید انجام دهید این است که روزانه سه بار بعد از هر وعده غذایی یک کپسول ۳۰۰ یا ۵۰۰ میلی‌گرمی از این گیاه را مصرف کنید.

۳- زنجبیل: زنجبیل حاوی ترکیباتی است که اثری آرام‌بخش و تسکین‌دهنده در دستگاه گوارش دارند. زنجبیل در درمان اختلالات شایع گوارشی مانند سوء‌هاضمه، بازگشت اسید و سوزش سردل بسیار مفید است. زنجبیل اسیدیته معده را کاهش می‌دهد و مانع برگشت اسید در مری می‌شود. زنجبیل باعث تحریک و ترشح بزاق داخل دهان و مری می‌شود که اثر تسکین‌دهنده‌ای را فراهم آورده و فرد را از شر سوزش سردل خلاص می‌کند. افراد کم‌تر از دو سال و همچنین کسانی که سنگ صفرا دارند، نباید این گیاه را مصرف کنند. بقیه افراد می‌توانند از این گیاه دو تا چهار گرم در روز به‌صورت عصاره یا چای استفاده کنند.

۴- شوید: شوید حاوی مقدار زیادی آنتول است. آنتول روغنی است که علاوه‌بر آنتی باکتری بودن، باعث هضم راحت‌تر غذا می‌شود و از تولید اسید اضافی جلوگیری می‌کند. علاوه‌براین، شوید برای مادرانی که به فرزندشان شیر می‌دهند، توصیه می‌شود.

۵- بابونه: بابونه مطمئناً یکی از بهترین درمان‌های گیاهی برای مشکلات بازگشت اسید و سوزش معده است. بابونه به‌طور طبیعی ضداسپاسم است. این گیاه حاوی عناصر فعالی است که سبب راحتی در هضم و همچنین جلوگیری از ورم روده هنگام عبور غذا می‌شود. یکی از مواد موجود در بابونه آزولنه است که سوزش معده را رفع می‌کند و به‌دلیل داشتن خاصیت ضد باکتری، تأثیر درمانی خوبی در سیستم گوارش دارد.

۶- پوست درخت نارون: عطاران معمولاً پوست درخت نارون را برای بیمارانی که از مشکلات شدید گوارشی رنج می‌برند، توصیه می‌کنند. این گیاه برای درمان مشکلات تنفسی نیز بسیار مفید است. پوست درخت نارون حالت لغزنده‌ای دارد که لعاب آن سبب جلوگیری از سوزش ناشی از اسید معده و اسید هیدروکلریک در مسیرهای دستگاه گوارشی می‌شود. این لعاب همانند بزاق عمل می‌کند و لایه‌ای محافظ بر روی دیواره مری تشکیل می‌دهد که باعث می‌شود فرد مصرف‌کننده از سوزش معده در امان بماند؛ بااین‌حال، قبل از شروع خوددرمانی و مصرف آن با یک متخصص مشورت کنید.

۷- رازیانه: رازیانه توسط بسیاری از آشپزها برای پخت غذا و تهیه سالاد استفاده می‌شود. این گیاه دارویی عطر خاصی دارد و خوشبو است. به همین دلیل سبب افزایش اشتها می‌شود. این گیاه گل‌های جذاب زردرنگی دارد که شبیه چتر هستند و به‌صورت گروهی رشد می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =