کد خبر: 3316
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
تقوی

رییس شورای عالی زکات کشور گفت: سال گذشته ۴ هزار میلیارد ریال زکات در کشور جمع‌آوری شد که افزایش این رقم منوط به تدبیر مدیران اجرایی و قانونگذار برای حمایت از کشاورزی به عنوان یکی از اصلی ترین منابع درآمدی زکات است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی روز یکشنبه سوم شهریورماه، در همایش سراسری زکات در گرگان اظهار داشت: به دلیل صرف بخش عمده ای از زکات جمع آوری شده در همان محل، افزایش زکات نقش موثری در رونق و توسعه مناطق و به خصوص روستاها داشته و بر شکوفایی آن خواهد افزود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: افراد و مسوولان باید همدرد فقرا، پابرهنگان و مستضعفان باشند و نخستین جهت‎گیری نظام اسلامی تامین عادلانه زندگی معیشتی مردم است که یکی از راه‎های آن پرداخت زکات است.

رییس شورای زکات عالی کشور خبر ارسال وجوهات زکات برای کمک به جبهه مقاومت را رد کرد و گفت: با وجود ضرورت حمایت از مقاومت کشورهای اسلامی، هیچ بخشی از درآمدهای حاصل از وجوهات زکات کشور صرف کمک به جبهه مقاومت نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی ادامه داد: با وجود مجوزهای شرعی، درآمدهای فعلی زکات به گونه ای نیست که بتوانیم بخشی از آن را برای آزادی ملت فلسطین و کمک به جبهه مقاومت اسلامی هزینه کنیم.

وی همچنین بر لزوم حفظ منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: تخریب منابع طبیعی و محیط زیست، سلامتی و امنیت غذایی را به خطر می اندازد و باید از دست درازی به آن جلوگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان هم در این همایش گفت: زکات جمع شده باید در همان محل هزینه شود و مردم باید بدانند که یکی از برکات زکات، برطرف کردن نیازهای عمومی جامعه است.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی همچنین بر ضرورت اتحاد و انسجام بیشتر مردم و مسوولان تاکید کرد و گفت: ایجاد گسست و شکاف بین مدیران و مردم از رویکردهای اصلی دشمنان نظام است که تعامل میان آن ها منجر به امیدآفرینی و اعتماد سازی در مردم می شود.

زکات از واجبات مالی اسلام و فروع دین است که بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا شامل طلا، نقره، گاو، گوسفند، شتر، گندم، جو، کشمش و خرما را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.

گفتنی است این همایش زکات استان گلستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات کشور، آیت اله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان ،رییس سازمان جهادکشاورزی استان و هیات همراه از مدیران ارشد حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مسوولان استانی و تولیدکنندگان در سوم شهریورماه ۹۸ برگزار شد.

در این مراسم از عاملین زکات استان هم تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =