کد خبر: 3309
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
62

حجت السلام والمسلمین حسن روحانی از نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخته های روستایی بازدید کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، پیش از آغاز مراسم حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری از نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت های روستایی در بخش های نیرو، ارتباطات، نفت، راه شهرسازی و بهداشت و درمان بازدید کرد که وزیران مربوطه در این زمینه گزارش دادند.

در هفته دولت به تقاضای  وزیر نیرو و موافقت رییس جمهوری قرار شد در بحث فعالیت ها و توسعه زیرساخت هایی که در روستاها در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده است، این همایش برگزار شود تا خدماتی که دولت در روستاها داشته اطلاع رسانی شود.

همچنین در این مراسم به شکل همزمان از چند طرح زیربنایی روستایی بهره برداری شد.

روحانی در آیین بهره برداری از راه دور چند طرح در استان سیستان و بلوچستان، گفت: از روزی که مشعل گاز در زاهدان شروع شد برای مردم سیستان و بلوچستان یک روز تاریخی بود که باید این گازرسانی به سرعت در شهرها و روستاهای این استان ادامه پیدا کند.
وی ادامه داد: توسعه بندرچابهار برای استان و سیستان و بلوچستان کار بسیار عظیم و بزرگی بوده و مشارکتی که سه کشور ایران، افغانستان و هندوستان برای توسعه و بهره برداری از این بندر اقیانوسی بسیار مهم ما شروع شده کار عظیم مهم و دوم این استان بوده است.  
رییس جمهوری افزود: مساله راه آهن که امروز از چابهار به زاهدان آغاز شده و به راه آهن سراسری متصل خواهد شد اقدامات بسیار بزرگ و زیربنایی و مهم برای استان سیستان و بلوچستان بوده، البته از همه نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و بسیج تشکر می کنیم که امنیت بسیار خوبی را در این استان برقرار کردند.
وی در ادامه دستور بهره برداری از طرح های برق رسانی به ۴۶ روستا، آبرسانی به ۳۵ روستا، هفت مرکز خدمات درمانی و بهداشتی و یک کیلومتر راه روستایی و دسترسی ۴۱۹ روستا به شبکه اطلاعات ملی را صادر کرد.

روحانی در بهره برداری از چند طرح در استان فارس گفت: این استان به عنوان مرکز فرهنگی و تمدنی ایران و پرچمدار تمدن باستانی ایران و گردشگری زیارتی بسیار مهم است. مرکز گردشگری سلامت که شیراز و استان فارس مرکزیت بسیار مهمی از نظر علمی و دانشگاهی و مخصوصا پزشکی دارد.
وی در ادامه دستور بهره برداری از طرح های برق رسانی به ۱۳ روستا، آب رسانی به ۲۴ روستا، گازرسانی به ۱۷۴ روستا و همچنین ۴ باب خانه بهداشت روستایی و دسترسی ۳۲۵ روستا به شبکه ملی اطلاعات و ۶۰۲ روستا به پوشش تلفن همراه را صادر کرد.

رئیس جمهوری در بهره برداری از چند طرح در استان آذربایجان غربی افزود: استان بسیار مهم مرزی ما که مظهر وحدت اقوام و مذاهب مختلف است و دو پروژه به یاد ماندنی در دولت یازدهم و دوازدهم در این استان اجرا شد.  
رییس جمهوری گفت: نخست آن که مهمترین مساله احیای دریاچه ارومیه است که موجب استقرار جمعیت و حیات کشاورزی و حتی زیست انسانی در جمعیت غرب کشور که جمعیتی بالغ بر ۱۵ میلیون نفر است، یعنی اگر تلاش دولت برای احیای دریاچه ارومیه نبود امروز ۱۵ میلیون نفر جمعیت باید از این منطقه مهاجرت می کردند و کل کشاورزی منطقه نابود شده بود. این بزرگترین افتخار برای دولت یازدهم و دوازدهم در محیط زیست و  احیای شرایط زیست در شمال غرب کشور است.  
و دومین هم اتصال ارومیه به شبکه راه آهن سراسری بود که  جزو آرزوهای دیرین مردم برای شنیدن سوت قطار و این کار بسیار عظیم و بزرگ انجام گرفت.

روحانی در ادامه، بهره برداری از برق رسانی به ٩ روستا و آبرسانی و گازرسانی به ۴٩روستا و ١١۶ مرکز خدمات بهداشتی و درمانی و دسترسی به ٢٣۶ مرکز ملی اطلاعات صادر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =