شیرخام

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران گفت: قیمت 2 هزار و 500 تومان برای خرید شیرخام در ستاد تنظیم بازار درحال بررسی‌ است و تا هفته آینده مصوب و ابلاغ می شود.

رضا باکری، در گفت وگو با خبرنگار روسنا (پایگاه خبری روستانیوز) درباره روند تثبیت قیمت خرید شیرخام در ستاد تنظیم بازار گفت که انجمن صنایع لبنی به دنبال ایجاد ثبات قیمت شیرخام است و بر این اساس قیمت 2 هزار و 500 تومان برای خرید شیرخام در ستاد تنظیم بازار درحال بررسی‌ است و تا هفته آینده مصوب و ابلاغ میشود.

وی نرخ ارز، تعرفه‌های گمرکی، سیاست‌های واردات و صادرات، تامین مواد اولیه‌ای که به نظر نمی‌رسد در افزایش قیمت لبنیات ‌تاثیرگذار باشند، مانند پاکت، پودر کاکائو و دیگر مواد افزودنی را از دلایل اصلی افزایش قیمت مواد لبنی دانست و تایید کرد که نوسان قیمت ارز در افزایش روز به روز مواد لبنی تاثیرگذار است.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران با بیان اینکه با افزایش نرخ ارز هزینه‌های بسته‌بندی برای شیرخام هم گران شده است، گفت: کارخانه‌های تولیدکننده محصولات لبنی با افزایش هزینه‌های بسته‌بندی قیمت محصولات خود به‌خصوص شیرخام را گران کرده‌اند.

باکری تصریح کرد: در شرایط تحریم، مواد اولیه صنایع لبنی با ارز دولتی وارد نمی‌شود و ارز مورد نیاز برای تامین این مواد از طریق سامانه نیما تهیه می‌شوند. این در حالی‌ است که در ابتدای کار بخشنامه‌ای صادر شد که تمام اقلام مورد مصرف صنایع لبنی با ارز 4 هزار و 200 تومان تهیه شوند اما در ادامه کار بخشنامه‌های دیگری صادر شد که تخصیص ارز 4 هزارو 200 تومانی را نقض کردند و عملا واردات با ارز آزاد و ارز نمایی انجام شدند. امیدوارم که قیمت شیرخام در ستاد تنظیم بازار به زودی تثبیت شود تا شاهد کاهش قیمت در عرضه محصولات لبنی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =