بانکی پور

صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، به عنوان تنها سازمان توسعه‌ای و فراگیرترین تشکل ملی جامعه زنبورداری کشور بخشی از منابع و امکانات خود را به سرمایه‌گذاری و ارائه خدمت برای کمک به توسعه صادرات محصولات، فراورده‌ها، تجهیزات و خدمات فنی مهندسی فعالین صنعت اختصاص داده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، برای این مهم صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور تلاش دارد از تمام ظرفیت‌های موجود که به نحوی می‌توانند مسیر توسعه صادرات صنعت را تسهیل نمایند استفاده نماید.

در همین راستا، مدیرعامل صندوق روز شنبه مورخ ۰۲/۰۶/۱۳۹۸، از مرکز دائم صادرات و سرمایه‌گذاری ایران بازدید و ضمن معرفی صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور با عملکرد و خدمات این مرکز آشنا شدند و در ادامه در خصوص استفاده از ظرفیت‌های مرکز برای توسعه صادرات در بخش زنبورعسل کشور با مسئولین مربوطه به بحث و گفتگو پرداختند.

مرکز دائم صادرات و سرمایه‌گذاری ایران. در زمینی به مساحت حدود ۱۸۵۰۰ متر مربع با هدف معرفی توانمندی‌های صادراتی و نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری به خریداران و سرمایه‌گذاران خارجی، تاسیس شده است و با ارائه خدمات تسهیلگری تجاری محصولات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی را به شکل صحیح به خریداران خارجی اعم از هیئت‌های تجاری معرفی و با استفاده از الگوی صحیح آنان را در فرایند صادرات و ارتباط با خریداران مساعدت می‌نماید.

خدمات این مرکز عبارت است از:

  • انجام مطالعات بازار در کشور‌های هدف صادرات
  • تدوین استراتژی صادراتی برای شرکت‌ها
  • ارائه مستند دانشی کشور مقصد شامل اطلاعات بازار
  • معرفی کانال‌های توزیع در منطقه و ارتباط با این کانال‌های توزیع
  • ارتباط با تجاری بزرگ منطقه
  • امور گمرکات، حمل و نقل و ترخیص
  • خدمات مالی تنظیم قرارداد‌ها و توافقنامه‌های صادراتی

با توجه به مذاکرات انجام پذیرفته فی مابین مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور با  مسئولان این مرکز مقرر گردید:

  • زمینه ارائه خدمات مرکز به فعالین حلقه‌های مختلف صنعت زنبورداری کشور که دارای محصولات و خدمات دارای مزیت صادراتی می‌باشند فراهم گردد.
  • مقرر شد جایگاه اختصاصی و دائمی ویژه نمایش محصولات، فرآورده‌ها و تجهیزات تولیدکنندگان صنعت زنبورداری کشور در محل مرکز دائم صادرات و سرمایه‌گذاری ایران ایجاد گردد.
  • مقرر شد مرکز همکاری‌های صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور با مرکز دائم صادرات و سرمایه‌گذاری ایران در قالبت تفاهم‌نامه همکاری مشترک و با هدف کمک به توسعه صادرات در بخش زنبورعسل کشور منعقد گردد.

در ادامه این دیدار، آقای بهزاد بانکی پور، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور از بخش  نمایشگاهی و همچنین فضای کسب و کار شرکت‌های نوپا و همچنین شرکت‌های شتاب‌دهنده این مجموعه بازدید به عمل آوردند.

برخی شرکت‌های حاضر در مرکز دائم صادرات و سرمایه‌گذاری ایران، عبارتند از، شرکت فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، شرکت فروش بلیط‌های مسافرتی علی بابا و … .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =