آغشت

رئیس شورای روستای آغشت گفت: طبق آمار رسمی 325 خانوار و 771 نفر در این روستا زندگی می‌کنند که این آمار در آخر هفته‌ها، ایام تعطیل و فصل تابستان بالاتر هم می‌رود و به یک‌ تا دو هزار نفر می‌رسد. این ویژگی اکثر روستاهای البرز است که مردم آن‌ها در سال‌های اخیر مهاجرت کرده‌اند و فقط برای استراحت و گردش به روستا بازمی‌گردند.

به گزارش روستا نیوز، سیدجعفر حسینی افزود: امکانات روستا نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است. گازرسانی، برقراری اینترنت، بهسازی راه‌ها و جاده‌ها ازجمله امکاناتی است که به روستا اضافه شده است و در تلاشیم که وضعیت را بهبود ببخشیم.

وی ادامه داد: آغشت تنها روستایی است در استان که تیم فوتبال در لیگ برتر و زمین چمن دارد و بازی‌های لیگ در آن انجام می‌شود.

حسینی با اشاره به وضعیت کشاورزی در این روستا اضافه کرد: شغل بیش‌تر مردم در گذشته، دامداری و کشاورزی بوده و پس از آن به کاشت میوه ازجمله گردو، توت، گوجه‌سبز و آلبالو و فروش آن‌ها تغییر یافت، اکنون کشاورزی مانند سال‌های قبل در روستا وجود ندارد؛ اما برخی به شغل باغداری مشغولند.

وی درباره ویژگی‌های تاریخی و گردشگری روستا گفت: بقعه امام‌زاده بی‌بی‌ قزلر(ع) در ابتدای روستا از دیدنی‌های روستای آغشت است که بنای اولیه‌اش در دوران صفوی ساخته شده و در روزهای آخر هفته و مناسبت‌های مذهبی شلوغ می‌شود. در شمال امام‌زاده یک‌جاده خاکی وجود دارد که به باغ‌های پرورش میوه‌های گلخانه‌ای می‌رسد. روستا دو مسجد دارد، یکی مسجد جامع آغشت و دیگری مسجد ابوالفضل(ع) که کوچک‌تر است و در کوچه‌های غیرمرکزی روستا قرار دارد.

حسینی اضافه کرد: در زمین‌های پشت امام‌زاده یک بوستان ساخته شده که قرار است در آن 10 تا 15 آلاچیق ساخته شود تا گردشگران از آن‌ها استفاده کنند.

رئیس شورای روستای آغشت با اشاره به حل مشکل بیکاری در روستا ادامه داد: در تلاشیم از طریق گردشگری و برپایی کارگاه‌های کوچک تولیدی مانند کارگاه بسته‌بندی و اشتغال خانگی برای جوانان روستا درآمدزایی کنیم تا لازم نباشد برای کار به شهرهای دیگر بروند. این از برنامه‌های مهم ما در تعاونی روستاست. امیدواریم مسئولان هم ما را یاری کنند.

به گزارش روستانیوز، آغشت روستایی زیبا از توابع بخش چندار، در شهرستان ساوجبلاغ از استان البرز است. این روستا در دهستان برغان قرار دارد و دارای آب‌وهوایی بسیار دلپذیر در فصل‌های گرم و سرد است. لهجه‌ مردم روستا به لهجه‌ مردم مازندران و طالقان شباهت دارد. این روستا تابستان‌ها پذیرای گردشگران بسیاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =