کد خبر: 3135
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
آب

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین گفت: 89 درصد جمعیت کل روستایی استان قزوین تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین قرار دارند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایلنا، سید محمدحسین سید ابوترابی در بازدید خبرنگاران استان قزوین از مجتمع آبرسانی روستای یانس آباد شهرستان آبیک اظهار کرد: برخی منابع آبی دارای کیفیت خوبی هستند که اگر کشاورزی بی حد و اندازه در جوار این منابع آبی در روستاها ادامه یابد، میزان نیترات آب چاهها افزایش می‌یابد و از حد استاندارد و مجاز نیترات که 50 است، خارج می‌شود که تهدیدی محسوب می‌شود.

وی افزود: یک نگاه عوامانه وجود دارد  و آن، استفاده از تصفیه خانگی و آب معدنی برای جلوگیری از سنگ کلیه است  در حالی که بدن انسان به املاح مختلف مانند پتاسیم، منیزیم، سدیم و کلسیم نیاز دارد و بخشی توسط غذا و بخشی توسط آب باید تامین می‌شود و در تأمین آب روستاها در حد استاندارد این املاح تعیین می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین ادامه داد:  تحت پوشش قرار گرفتن روستاها توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین با هدف توزیع و تقسیم عادلانه آب و دست یابی مردم به آب شرب باکیفیت و بهداشتی و سالم است.

سیدابوترابی اضافه کرد: در استان قزوین 699 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که 506 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: 89 درصد جمعیت کل روستایی استان قزوین تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارند که باید گفت این شرکت متولی تاسیسات، حفاظت و نگهداری منابع آبی در روستاهای تحت پوشش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =