کد خبر: 3117
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
چای سبز

استفاده از محصولات ضدآفتاب، پوشش مناسب و استفاده از عینک‌های آفتابی و انتخاب‌های غذایی برای به حداقل رساندن مضرات نور خورشید اهمیت زیادی دارد. برخی گیاهان به‌طور طبیعی در بافت خود آنتی‌اکسیدان تولید می‌کنند که همین آنتی‌اکسیدان‌ها سبب می‌شود سلول‌های پوست در مقابل نور خورشید کم‌تر آسیب ببینند.

1- عصاره چای سبز: چای سبز یک نوشیدنی سالم و حاوی سطوح بالای آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند اپیگالوکتشین گالات و فلاونوئیدهایی مانند کامفرول و تیفلاوین برای کمک به جلوگیری از اثرات اشعه کاورای بنفش خورشید است. این مواد شیمیایی در چای سبز یک ضدالتهاب طبیعی و تسکین‌دهنده تورم‌های پوستی هستند.

2- شیرین‌بیان: خواص ضدالتهابی عصاره شیرین‌بیان شناخته‌شده است و این گیاه یکی از مؤثرترین مواد طبیعی برای درمان قرمزی و روزانه است. حتی نشان داده شده که کرم‌های حاوی عصاره شیرین‌بیان قادر به ازبین‌بردن سیاهی‌های زیر چشم هستند.

3- جو: سازمان غذا و داروی آمریکا، بلغور جو را یکی از مواد طبیعی مناسب برای درمان سوزش پوست ناشی از اگزما، خشکی پوست و گزش حشرات معرفی کرده است. چربی و پروتئین موجود در جو مایعات درون پوست را حفظ می‌کند، ضمن این‌که جو حاوی مواد شیمیایی ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی هم هست.

4- سویا: سویا اثرات استروژنیک و اثراتی مانند هورمون‌های جنسی زنانه دارد. گیاه سویا با فیتو استروژن‌هایی که در خود دارد، کاهش استروژن را در بدن جبران می‌کند و درنتیجه چروک‌های پوست کاهش یافته و شل‌شدن و افتادگی پوست بهبود می‌یابد. ویتامین E موجود در سویا، سلول‌های پوستی را بازسازی و ترمیم می‌کند و لیسیتین موجود در آن، خاصیت کششی و ارتجاعی پوست را افزایش داده و باعث سفت‌شدن پوست می‌شود و درنهایت پوستی درخشان برای ما به‌جا می‌گذارد. سویا یک مرطوب‌کننده هم هست؛ مرطوب‌کننده‌ای هوشمند که آلودگی‌های پوست را با کم‌کردن چربی‌ها و مرطوب‌کردن بیرون می‌کشد و لکه‌هایی را که به‌مرور زمان و با افزایش سن روی پوست پدید می‌آیند و باعث پیر به‌نظررسیدن پوست می‌شوند به‌مرور زمان از بین می‌برد. علاوه‌بر همه این‌ها سویا اثرات آنتی‌اکسیدان نیز دارد؛ مولکول‌های موجود در سویا، اکسیداسیون القاء‌شده توسط اشعه آفتاب را مهار می‌کنند. به این ترتیب سویا اثر محافظتی در مقابل آفتاب برای پوست ایجاد می‌کند.

5- بید: شاخ‌وبرگ بید، خاصیت ضدمیکروبی منحصربه‌فردی دارد، ضمن این‌که ضدخارش و ضدعفونی‌کننده نیز هست و برای درمان علائم بیماری‌های پوستی مانند روزاسه و اگزما بسیار کاربرد دارد. مواد تشکیل‌دهنده موجود در بید یک راه عالی برای درمان جوش و ازبین‌برنده آکنه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =