کد خبر: 3102
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
636

شورای ماده ۱۷ شرکت های تعاونی های تولید روستایی، سهامی  زراعی  و کشت و صنعت به منظور اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در جهت حفظ و یکپارچگی و مالکیت اراضی کشاورزی با توجه به سابقه خوب شرکت های تعاونی تولیدی روستایی و شرکت های سهامی اراضی راه اندازی شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، این شورا یکی از ظرفیت های بسیار خوب برای استان البرز است تا بتواند علاوه بر حفظ، یکپارچگی و افزایش بهره وری اراضی، نیاز سنجی نسبت به شرکت های سهامی زراعی، کشت و صنعت و تعاونی شیر اقدام  و زمینه افزایش تولید و بهره وری را در استان البرز فراهم کنند.

سید محسن موسوی، مدیر تعاون روستایی استان البرز وجود این شورا را آغاز یک حرکت مثبت برای تاسیس شرکت های کشت و صنعت به خصوص ایجاد ارزش افزوده زنجیره های تولید و محصولات کشاورزی عنوان کرد.

شورای ماده ۱۷ به ریاست  سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، دبیری مدیر تعاون روستایی استان و عضویت دستگاه هایی همچون منابع طبیعی، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی البرز، معاونت های تخصصی سازمان جهاد کشاورزی ایجاد شده است.

موسوی گفت: با ایجاد این شورا شرکت هایی تاسیس می شوند تا تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه محصولات کشاورزی را در بخش بازرگانی ایجاد کنیم تا به نحو احسن بخش کشاورزی استان حفظ شود.

اراضی کشاورزی که زیر نظر این شرکت ها قرار گیرند دولت تسهیلات ویژه ای را برای آن ها در نظر می  گیرد تا تشویق شوند که در قالب این تعاونی های تولید و شرکت ها بتوانند بهره وری را در اراضی کشاورزی انجام و افزایش دهند.

مدیر تعاون روستایی استان البرز اضافه کرد که شرکت هایی که در قالب یک مدیریت واحد قرار می گیرند برای دریافت مجوزهای تاسیس شرکت های زیرمجموعه همچون صنایع و فراروی محصولات کشاورزی با مشکلی مواجه نخواهند شد.

در استان البرز ۸۵ تشکل تعاون روستایی فعال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =