56

رئیس سازمان صمت  مازندران بر تقویت بخش خصوصی و صادرات تاکیدکرد 

به گزارش روستانیوز، حسینقلی قوانلو مدیرکل صمت مازندران طی نشست مشترک با علی اصغر یوسف نژاد  نماینده مردم ساری در مجلس و عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن مازندران بر وجود ظرفیت وافر مازندران در فضای کشور تاکید کرد 

قوانلو طی این نشست مشترک سه جانبه اظهار کرد؛ مازندران پتانسیل قابل توجهی در عرصه های مختلف اقتصادی، کشاورزی ، صنایع و معدنی کشور دارا می باشد

وی افزود؛ مازندران پتانسیل قابل توجهی در عرصه های مختلف اقتصادی، کشاورزی ، صنایع و معدنی در  کشور دارا می باشد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران  گفت: مازندران به لحاظ داشتن پتانسیل از برترین های کشور می باشد لذا با برنامه ریزی بهتر می توان از این پتانسیل بهترین بهره برداری را داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: یقیناً تمام تلاش خود را خواهم داشت تا فضای اعتماد در همکاری های فیما بین با اتاق بازرگانی را بیش از گذشته ایجاد نمائیم.

* شناسایی 628واحدخبازی متخلف درمازندران

رییس سازمان صمت مازندران گفت : در طی4 ماه نخست سالجاری تعداد 628 واحد خبازی متخلف دراستان مازندران شناسایی شدند.

 رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران با اعلام این خبر گفت : طرح نظارتی آرد و نان جهت برخورد با متخلفین و جلوگیری از مشکلات احتمالی در سراسر استان در حال اجرا می باشد.

وی افزود: با هماهنگی های به عمل آمده و با همکاری دستگاههای ذیربط از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه از 5573 واحد نانوایی بازدید که 628 واحد متخلف شناسایی شده اند.

وی اظهار داشت: پرونده این واحدهای متخلف به ارزش 3/838/110/823 ریال تشکیل و جهت صدور رای به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

*اقدامات پیشگیرانه مهمترین عامل کاهش حوادث در واحدهای تولیدی

قوانلو گفت ؛ اقدامات پیشگیرانه مهمترین عامل کاهش حوادث در واحدهای تولیدی دراستان است 

رئیس سازمان صمت استان اظهار داشت ؛شناسایی وانجام اقدامات پیشگیرانه مهمترین عامل کاهش حوادث احتمالی در واحدهای تولیدی میباشد.

 وی تصریح کرد: یکی از برنامه های عملیاتی این سازمان در سال 98شناسایی واحدهای صنعتی پرخطر و اتخاذ تدابیر لازم جهت کاهش مخاطرات در این واحدها بوده است.

وی با اشاره به شناسایی 7عنوان حادثه فراگیر در 903 واحد صنعتی منتخب اظهار داشت : بروز تحریق بیشترین احتمال رویداد در واحدهای صنعتی را دارا می باشد.

قوانلو  از کلیه تشکل های صنعتی خواست تا با اتخاذ تدابیر ویژه موجب کاهش وقوع حوادث نسبت به قبل گردند.

* پیگیری طرح های بالای 60 درصد پیشرفت جهت افتتاح

قوانلو گفت ؛ پیگیری طرح های بالای 60 درصد پیشرفت جهت افتتاح در سالجاری از اولویت های برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهار داشت؛  وظیفه داریم امید را بیشتر از پیش در جامعه تزریق کنیم و این محقق نمی شود جز تلاش و همت شبانه روزی و انجام درست وظایف.


وی گفت: در برهه فعلی باید پیش از گذشته در واحدهای تولیدی حضور داشته باشیم و از نزدیک مشکلات آنها را رصد و حل کرده تا شاهد افزایش اشتغال و تولید در استان باشیم.

عضو شورای اداری استانداری تصریح کرد:  هر واحد تولیدی را به مثابه یک سنگر در مقابل تحریم های ظالمانه دشمن در جنگ اقتصادی است 
 وی تاکیدکرد: با برنامه ریزی صحیح باید تمامی این سنگرهارا حفظ کرده و نگذاریم به تولید کننده ها و همچنین مصرف کننده ها فشار وارد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در ادامه فشار دولت های استکباری در یکسال اخیر را بی سابقه اعلام و یادآور شد: نظارت بر بازار را جدی تر از گذشته در مازندران دنبال کرده و نخواهیم گذاشت برخی با توجه به شرایط اقتصادی کشور قصد سوء استفاده داشته و به مردم اجحاف نمایند.

* لزوم همدلی و اتحاد در سال رونق تولید

قوانلو با بیان اینکه برای پیشبرد فضای اقتصادی جامعه به سمت پیشرفت ضرورت دارد بیشتر از گذشته همدلی و اتحاد را سرلوحه کارمان قرار دهیم.گفت ؛ باهمدلی وهمراهی وانسجام  پیشرفت وتوسعه محقق می شود 

رییس سازمان صمت اظهار داشت : برای پیشبرد فضای اقتصادی جامعه به سمت پیشرفت ضرورت دارد بیشتر از گذشته همدلی و اتحاد را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

 وی گفت ؛ به عنوان دستگاه متولی صنعت و معدن وظیفه خود می دانیم تا مسیر را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی هموارتر کنیم.

این مقام مسوول در ادامه به اهمیت نقش صنعت و معدن در اقتصاد کشور پرداخت و تصریح کرد: هم اکنون بخش صنعت و معدن در اقتصاد کشور نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی ایفا می کند و توجه به این حوزه می تواند باعث دستیابی هر چه بیشتر به اهداف تعریف شده در اقتصاد مقاومتی گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =