سیاه کله

دهیار روستای سیاه‌کله با بیان این‌که این روستا یکی از پرجمعیت‌ترین روستاهای دورود به‌شمار می‌رود، گفت: ‌سیاه‌کله یک‌هزار و 114خانوار و پنج‌هزار و 866 نفر جمعیت دارد و جزو روستاهای مهاجرپذیر استان لرستان  است که روزبه‌روز بر جمعیت آن افزوده می‌شود، می‌توان گفت سیاه‌کله در یکی‌ـ دو سال اخیر به‌سمت شهر شدن سوق پیدا کرده است.

به گزارش روستا نیوز، مهرداد پیامنی افزود: در این سال‌ها اقدامات عمرانی بسیاری در روستا انجام شده، از آسفالت و بهسازی معابر گرفته تا مبلمان شهری و... اما بخشی از آن هنوز نیمه‌کاره مانده است و با توجه به جمعیت بالای روستا مردم به امکانات بیش‌تری نیاز دارند.

وی ادامه داد: ‌هرچند به‌دلیل امکاناتی که در این سال‌ها سعی کرده‌ایم آن را افزایش دهیم مردم ترجیح داده‌اند در روستا بمانند و کسانی هم که رفته بودند بازگشته‌اند؛ اما با افزایش جمعیت کمبودها هم احساس می‌شود.

پیامنی با اشاره به وضعیت کشاورزی روستا گفت‌: بیش‌تر ساکنان روستا کشاورزی، باغداری و دامداری انجام می‌دهند؛ لوبیا، گندم و برنج ازجمله محصولات زراعی استان است. همچنین باغداران میوه‌های مختلف تولید می‌کنند و محصولات خود را برای فروش به شهرهای دیگر می‌برند. تعاونی روستایی نیز در سیاه‌کله فعال است که به روستاییان به‌ویژه کشاورزان خدمات مختلف ارائه می‌دهد.

دهیار روستای سیاه‌کله ادامه داد: روستا از لحاظ فرهنگی نیز بسیار غنی است. بیش‌تر اهالی تحصیل‌کرده و برخی جزو اساتید برجسته دانشگاه، شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی هستند.

پیامنی به‌ویژگی تاریخی روستا نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مکان‌های تاریخی روستا، تپه سیاه‌کله است که قدمت آن به دوران پیش از اسلام برمی‌گردد. این تپه در سال‌های گذشته به ثبت ملی نیز رسیده است.

به گزارش روستانیوز، سیاه‌کله از توابع شهرستان دورود در استان لرستان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =