امامه

دهیار روستای امامه‌پایین شمیرانات گفت: امامه از دو آبادی تشکیل شده؛ امامه‌بالا و امامه‌پایین که هر کدام دهیاری و شورای جداگانه‌ای دارند.

به گزارش روستا نیوز، محمدهاشم خلیلیان افزود: روستا امامه‌پایین قدمت بالایی دارد و درختان بلند و تنومند، آب و هوای دلنشین و کوچه‌باغ‌های زیبا ازجمله ویژگی‌های آن است. آب روستا نیز از قنات و چشمه‌های اطراف تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: روستا حدود 800 نفر جمعیت دارد که پلاک ثبتی دارند؛ اما به‌دلیل این‌که بیش‌تر آن‌ها ساکن تهران و شهرستان‌های اطراف هستند، هنگام سرشماری فقط 21 نفر داخل روستا حضور داشتند که همین تعداد در سازمان آمار ثبت شده است. دلیل کمبود جمعیت در زمستان نیز مسیر نامناسب و برف‌گیر بودن منطقه است. اهالی روستا بیش‌تر در شرق تهران ازجمله پیروزی ساکن هستند و قطع شدن بودجه دهیاری مشکلاتی را برای آنان به‌وجود آورده است که به‌دنبال پیگیری برای حل این موضوع هستیم و با فرمانداری و استانداری محل صحبت کردیم که بودجه دهیاری را به حالت قبل برگردانند.

خلیلیان اضافه کرد: این شرایط باعث شده رسیدگی به روستا و انجام کارهای عمرانی کم‌تر شود، البته از طرف فرمانداری با پیمانکار قراردادی منعقد شده و در حال آسفالت خیابان‌ها هستند. این روستا گاز نداشت که در ماه‌های اخیر این مشکل هم حل شده و اهالی علمک گاز را نصب و حتی برخی کنتور هم دریافت کردند.

وی ادامه داد: در مراسم‌ مهم آیینی و سنتی مانند عید نوروز، ماه رمضان و محرم اهالی به روستا بازمی‌گردند و جمعیت روستا به 800 نفر و بالاتر هم می‌رسد. همچنین به‌دلیل این‌که امامه‌پایین روستای گردشگری است و تابستان‌ها پذیرای گردشگران بسیاری است، نیاز دارد که زیرساخت‌های آن درست شود.

دهیار روستای امامه‌پایین شمیرانات درباره وضعیت کشاورزی در روستا گفت: بیش‌تر اهالی روستا باغدار هستند و میوه‌هایی مانند گیلاس، گلابی و سیب ازجمله محصولاتشان است که به‌صورت سنتی در میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌رسانند.

به گزارش «روستانیوز»، امامه‌پایین یکی از روستاهای رودبار قصران شهرستان شمیرانات است که در پنج کیلومتری تهران‌ـ شمشک، نرسیده به فشم واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =