کد خبر: 2868
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
حجتی

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: روابط چین و ایران در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی روز به روز در حال گسترش است.

به گزارش  روستانیوز به نقل از ایلنا، محمود حجتی بعد از سفری دو روزه به مغولستان که با هدف تقویت روابط دو جانبه در زمینه کشاورزی انجام شد، شامگاه سه‌شنبه در راس هیاتی وارد فرودگاه پکن شد و مورد استقبال مقامات چین قرار گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی در فرودگاه پکن در جمع خبرنگاران گفت: چین و ایران همکاری های خوبی را از دیرباز در بخش های مختلف کشاورزی از جمله مسایل تحقیقاتی، مبادله بذر و کالا داشته اند و این سفر هم فرصتی برای تقویت این روابط است.

او با اشاره به اینکه موانعی هم بر سر راه توسعه روابط دو کشور در زمینه کشاورزی وجود داشته است اظهار کرد: موافقت نامه هایی که لازم بوده در این زمینه مبادله کردیم یکی از این موافقت نامه ها با سازمان گمرک و قرنطینه چین در زمینه قرنطینه دامی است که توافق های اولیه به عمل آمده و ان شاالله بتوانیم سند نهایی را در این سفر عملیاتی کنیم.

حجتی تصریح کرد: مسایل مربوط به مبادله کالاهای ایرانی به ویژه صدور آبزیان از جمله محورهای این مبادله نامه است.

او با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی هم با چین در زمینه های تحقیقاتی و همکاری های فنی و آموزشی و مبادله کالا در گذشته فعالیت هایی شده است اظهار امیدواری کرد با توجه به دستاوردهای دو کشور، قدم بزرگتری در این زمینه برداشته شود.

حجتی بازدید از منطقه ای که چینی ها با آب شور موفق به کشت برنج در آن شده اند را یکی از برنامه های سفر خود به چین عنوان کرد و گفت: امیدواریم در این زمینه بتوانیم با همکاری چین قدم های موثری را برداریم.

وزیر جهاد کشاورزی ایران همچنین در بدو ورود به فرودگاه پکن و در دیدار مدیرکل بین الملل وزارت کشاورزی و امور روستایی چین که به استقبال او آمده بود اظهار امیدواری کرد در این سفر کارهای مقدماتی که قبلا انجام شده شتاب بگیرد و سفر نقطه عطفی در توسعه روابط اقتصادی دو کشور باشد.

حجتی با اشاره به ملاقات خود با مسئولان سازمان فاوا (سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل متحد) در پکن نیز اظهار امیدواری کرد در این سفر مسایل سه جانبه میان ایران، چین و فاوا با توجه به توانمندی های بین المللی بررسی و مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بین الملل وزارت کشاورزی و امور روستایی چین هم ابراز امیدواری کرد این سفر زمینه تقویت و توسعه روابط دو کشور در زمینه های کشاورزی و اقتصادی را فراهم کند.

سفر حجتی به چین ۴ روزه خواهد بود او قرار است در این سفر با برخی مقامات چینی دیدار و گفت و گو کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =