کد خبر: 2862
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
محمد یارفرهادی

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فاروج گفت: تاکنون ۵۵ درصد از واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان مقاوم سازی شده و ۴۵ درصد همچنان نیاز به استحکام بخشی دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمد یارفرهادی اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال ۹۲ این شهرستان ۹ هزار و ۹۰۹ واحد مسکونی روستایی داشته که تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ واحد آن بهسازی و مقاوم سازی شده است.  

وی با اشاره به ابلاغ تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی برای بهسازی مسکن روستایی گفت: با توجه به افزایش نزدیک به ۲ برابری تسهیلات مسکن روستایی انتظار می رود روند بهسازی در این بخش سرعت بگیرد.

با اشاره به اینکه بانک‌های عامل آماده پرداخت این تسهیلات هستند، بیان داشت: سهم شهرستان در مرحله اول این طرح ۱۲۰ فقره با بازپرداخت ۱۵ ساله و سود مشارکت ۵ درصدی و به صورت ضمانت زنجیره‌ای بوده که تاکنون ۳۰ نفر برای عقد قرارداد به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

وی گفت: سهمیه تسهیلات سال گذشته شهرستان در این بخش ۳۱۳ فقره وام ۲۵۰ میلیون ریالی بود که به همین تعداد متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شد اما تنها ۲۳۸ فقره آن جذب شد.

فرهادی، علت اختلاف بین معرفی شدگان و اعتبارات جذب شده را افزایش قیمت مصالح عنوان کرد و گفت: در همان زمان زمزمه افزایش تسهیلات بهسازی مسکن روستایی تا سقف ۴۰۰ میلیون ریالی به گوش می رسید که منجر به انصراف بخشی از متقاضیان برای استفاده از تسهیلات بیشتر شد.

وی اجرای طرح هادی در نواحی روستایی را همسو با بهسازی واحدهای مسکن روستایی، مؤثر در توسعه و عمران خواند و گفت: ۷۰ درصد جمعیت روستایی شهرستان از طرح هادی برخودار شده اند.

فرهادی گفت: از ۷۲ روستای شهرستان فاروج در ۳۳ روستا طرح هادی اجرا شده که به نسبت تعداد روستاها، ۴۶ درصد از این طرح برخوردار شده اند.

شهرستان ۵۰ هزار نفری فاروج دارای ۸۲ روستا و آبادی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =