کد خبر: 2859
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
جنگل داری

استاندار مازندران گفت: در حال حاضر به ازای هر هزار هکتار یک نفر از جنگل‌ها حفاظت می‌کند و این نشان می‌دهد منابع بودجه‌ای ما در این زمینه محدود است.

به گزارش روستانیوز به نقل از فارس، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در نشست خبری ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در فهرست جهانی یونسکو اظهار داشت: اگر بخواهیم به ظرفیت‌های اصلی بازگردیم باید از مشارکت مردم استفاده کنیم چرا که هر جا مردم را فعال کردیم توانسته‌ایم از ظرفیت‌های خوبی استفاده کنیم. 

وی بیان داشت: برای حفظ جنگل‌ها باید سیستم اطفای حریق را در جنگل‌ها راه‌اندازی کنید و این اقدام باید هرچه سریع‌تر اتفاق بیفتد.

 استاندار مازندران تاکید کرد: با طرح خروج دام از جنگل با آنچه  به معیشت مردم آسیب می‌زند ولی مردم این همراهی و همکاری را برای حفظ میراث فرهنگی و تاریخی انجام داده‌اند.

حسین‌زادگان خاطرنشان کرد: به دلیل آفات،‌ آتش‌سوزی‌ها و برخی و موارد بخشی از جنگل‌ها در حال از بین رفتن است و رسانه‌ها می‌توانند با آگاه سازی مردم نقش اساسی در حفظ جنگل‌ها داشته باشند.

وی گفت: با ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی قطعا بودجه و منابع بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود که باید در مسیر درست و دقیق آن هزینه شود.

 استاندار مازندران اظهار کرد:‌در حال حاضر جنگل‌های هیرکانی به عنوان یک سرمایه مردم این کشور محسوب می‌شود و ما زمانی که می‌توانیم آن را حفظ کنیم که موضوع فاضلاب یا پسماند را حل کنیم. البته دولت تاکنون اقدامات خوبی انجام داده ولی باید همچنان ادامه داشته باشد.

حسین‌زادگان بیان داشت: سازمان جنگل‌ها به تنهایی نمی‌تواند از جنگل‌ها مراقبت کند و باید همه دستگاه‌ها در این خصوص وارد شوند و ما در شوراهای فرادستی، دهیاری‌ها و دیگر نهادها را داریم که در حال حاضر این نهادها میراث ما را حفظ کرده‌اند.

وی تاکید کرد:باید با موضوع قاچاق چوب برخورد جدی شود و این موضوع به یک مسئله حاد تبدیل شده و باید راهکارهای مبارزه با قاچاق چوب هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

 استاندار مازندران بیان داشت: به ازای هر هزار هکتار یک نفر از جنگل‌ها حفاظت می‌کند و این نشان می‌دهد منابع بودجه ما برای حفظ جنگل محدود است. بنابراین باید مردم پای کار بیایند و تعداد سمن‌ها را در حفظ جنگل‌ها افزایش دهیم.

در ادامه فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران گفت:‌ما یک میلیون و 999 هزار و 366 هکتار جنگل در استان داریم و این استان میراث فرهنگی و تاریخی دیگری دارد.

وی گفت:‌ما به دنبال آن هستیم باغ تاریخی عباس‌آباد را ثبت جهانی کنیم. همین طور بام ایران ، قله دماوند و همچین چشمه سورت قابلیت ثبت میراث جهانی را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =