کد خبر: 2787
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
3456

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران گفت: حمایت تعاونی روستایی از استارت‌آپ‌های در حوزه زنجیره تولید و عرضه آن به بازار است و تعاون روستایی در تمام خرده زنجیره های بخش کشاورزی با تعاونی ها و تشکل‌هایش حضور دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایانا، دکتر حسین شیرزاد در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)، درباره میزان حمایت تعاون روستایی از استارت آپ های بخش کشاورزی اظهار کرد: حمایت تعاونی روستایی از استارت آپ ها در حوزه زنجیره تولید و عرضه آن به بازار است و تعاون روستایی در تمام خرده زنجیره های بخش کشاورزی با تعاونی ها و تشکل‌هایش حضور دارد.

وی افزود: در ۱۴ ماه گذشته سه رویداد استارت‌آپی را در مشهد، ساری و امروز هم در تهران برگزار و حمایت کردیم .

شیرزاد با اشاره به حمایت های تعاون روستایی از استارت‌آپ‌ها و تاثیر آن بر بازار گفت: در نشر ایده های جدید استارت آپی، فرهنگ سازی در اتحادیه ها، اتصال اتحادیه ها و استارت آپ ها و بهبود شبکه عرضه برخی محصولات مانند میوه شب عید در یزد توانسته ایم از این حوزه حمایت کنیم، همچنین تعاون روستایی به نوین سازی بازارهای جدید در بخش کشاورزی کمک می کند.

وی افزود: استارت‌آپ‌های این نمایشگاه عموما بازارسازها و بازارگردان های مدرن هستند و حاشیه سود بازار را کاهش می دهند. ما در نظر داریم این فعالیت های استارت آپی را در یک فدراسیون منسجم تحت عنوان فدراسیون استارت آپ ها تشکیل دهیم که بتواند از حقوق و مطالبات این شرکت ها به ویژه در حوزه مالکیت معنوی دفاع کند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران تاکید کرد: این شرکت ها کمک می کنند تا نوعی نظام کنترل کیفی متوازن در بخش کشاورزی شکل بگیرد و در حوزه اینترنت اشیا، حوزه انواع حسگرها، حوزه هوش مصنوعی و مدل سازی های جدید برای عرضه سیستمیک به بازار فعالیت دارند.

لازم به ذکر است؛ در نمایشگاه بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) که تا تاریخ ۳۰ تیرماه جاری در محل نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است، وزارت جهاد کشاورزی ۱۶ استارت‌آپ‌ منتخب بخش کشاورزی را برای نخستین بار زیر چتر واحد «پاویون استارت‌آپ‌های کشاورزی» گرد هم آورده است و از آنها حمایت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =