تقوی

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در دیدار ناظرین ذبح شرعی اعزامی به خارج از کشور، اظهار داشت: ذبح شرعی دام درکشتارگاه کشور های خارجی تحت نظارت نمایندگان مذهبی جمهوری اسلامی ایران تولید و وارد کشور می شود که در اختیار حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش روستانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه،امروز ۳۷ نفر از ناظرین ذبح شرعی آماده اعزام به خارج از کشور با نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به منظور نظارت بر ذبح شرعی، در محل سالن جلسات حوزه نمایندگی ولی فقیه دیدار و گفتگوکرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی دراین نشست، با اشاره به توصیه های لازم به ناظرین در خصوص حساسیت انجام وظایف کاری و اهمیت مسائل اجتماعی، اخلاقی و نحوه برخورد رفتاری در کشور مقصد بر دو مسئله مهم حلیت یعنی ذبح مطابق با موازین شرعی و طهارت به معنی شست و شو و پاک کردن لاشه ذبح شده به هنگام خروج از کشتارگاه و سایر موارد مرتبط توضیحات مبسوطی را ارائه فرمودند.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت نظارت بر خط تولید محصولات دامی بیان کرد: باید در تولید محصول حلال دقت شود و غذای سالم و پاک را در اختیار مردم قرار دهد و این مهم با حضور شما روحانیون محقق می شود و حضور تان در کشتارگاه ها از بسیاری آسیب ها جلوگیری می کند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت نقش وزارت در راستای تامین معیشت و امنیت غذایی مردم افزود: سازمان دامپزشکی کشور با ۷۳ هزار نیروی فعال و حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی عهده دار بخش قابل توجهی از سلامت تغذیه و تضمین گوشت حلال در کشور است. نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با بیان اینکه شما ناظرین امر مهمی را به عهده دارید، افزود: کار شما از لحاظِ الهی و شرعی بسیار مهم، ارزشمند و حساس است.

وی با اشاره به اینکه روحانیون ناظر قبل از ورود به کشورهای خارجی دوره های آموزشی را طی می کنند گفت: روحانی اعزامی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی طی حضور ۳ ماهه خود در کشور مقصد، بر کشتار گوشت تولیدی نظارت خواهد داشت.

وی در ادامه بیان کرد: باید تلاش شود پس از آزمون از ظرفیت طلبه های کارآمد استفاده شود و افراد دارای مدارک بالاتر و خبره به خارج از کشور اعزام شوند تا بتوانیم نظارت بر ذبح شرعی دام را گسترش دهیم. نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه ذبح دام در کشتارگاه کشور های خارجی شرعی و قانونی است خاطر نشان کرد: روحانیون ناظر بر کشتار دام در کار خود حساس بوده و هیچ گاه اجازه نخواهند داد حتی یک کیلوگرم گوشت با ذبح غیر اسلامی وارد چرخه تغذیه کشور ما شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =