تقوی

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به‌دلیل ارزبری بالا مدت‌ها است که توسعه کشت گیاهان آبزی در دستور کار قرار گرفته است و برای این‌که بتوانیم به دانش فنی تولید برسیم، خوشبختانه این اتفاق در پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات رخ داد.

غلامرضا تقوی، مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی، در گفت‌وگو با «روستانیوز» اظهار داشت: در بازدید از شهرستان محلات درباره موضوعی که مدت‌ها در حال پیگیری آن هستیم، جلسه‌ای درباره تولید گیاهان آبزی برگزار شد.

وی با اشاره به گیاهان آبزی بیان کرد: این یک فرصت شغلی بسیار خوب برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی است و توسعه کشت این گیاهان در گلخانه‌های کوچک مقیاس می‌تواند انجام شود.

تقوی افزود: این نوع گیاهان هم به خوبی در حال تولید و تکثیر هستند و تولید آن‌ها با موفقیت انجام شده است.

وی گفت: در فضای 40 مترمربع و با توجه به توجیه اقتصادی بالای این کشت، امیدواریم بتوانیم در قالب تنوع محصول و گسترش گلخانه‌ها گام برداریم.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به واردات گیاهان آبزی بیان کرد: به‌دلیل ارزبری بالا مدت‌ها است که کشت گیاهان آبزی در دستور کار قرار گرفته است و برای این‌که بتوانیم به دانش فنی تولید برسیم، خوشبختانه این اتفاق در پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات رخ داد و تکنولوژی و دستور کار پروتکل کاشت، داشت، برداشت و تکثیر این گیاهان به دست آمده است.

 وی تأکید کرد: با توجه به این‌که متقاضیان زیادی در این زمینه داریم و فرصت شغلی خوبی در این حوزه وجود دارد، امیدواریم در آینده بتوانیم با ترویج این نوع تولید شاهد رونق تولید در حوزه گلخانه‌ها باشیم و یک فرصت شغلی جدیدی را به متقاضیان احداث گلخانه معرفی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =