تقوی

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه شاهد واردات محصول آناناس به کشور هستیم که با توسعه گلخانه‌ها، از خروج ارز جلوگیری خواهد شد و یک فرصت شغلی جدید برای کارآفرینان به وجود خواهد آمد.

غلامرضا تقوی در گفت‌وگو با «روستانیوز» اظهار داشت: صبحانه کاری تولیدکنندگان گل و گیاهان زینتی محلات با حضور فرماندار برگزار شد و موضوع جشنواره گل و گیاه در دستور جلسه قرار گرفت.

وی گفت: محورهای اصلی جشنواره اعم از مشارکت مردمی که زمینه‌سازه حضور حداکثری برای آشتی با فرهنگ توسعه کشت و نگهداری گل و گیاه و همچنین با محور معرفی فرصت‌های شغلی برای کارآفرینان است، تعیین شد.

تقوی با اشاره به بازدید از یک گلخانه‌ که فرصت‌های شغلی جدیدی را به‌وجود آورده، بیان کرد: با توجه به این‌که موضوع توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و ایجاد تنوع یکی از محورهای اصلی ما محسوب می‌شود، از یک گلخانه بازدید داشتیم. این گلخانه زیرکشت آناناس بود و خوشبختانه کشت آن که به‌صورت نمونه انجام شده بود، مورد قبول است. همچنین در سال 98 برنامه توسعه کشت را باید در بیش از پنج‌هزار هکتار از کل کشور اجرایی کنیم و این امر یکی از ضمانت‌هایی است که موجب موفقیت این طرح خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی افزود: باید برای سرمایه‌گذاران برنامه مناسبی را ارائه دهیم. همچنین پس از این‌که کشت آزمایشی این محصول با موفقیت انجام شد، این محصول باید به‌مرحله ترویج برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به نتایج به‌دست آمده در این گلخانه که زیرنظر پژوهشکده گل و گیاهان زینتی مدیریت می‌شود به این جمع‌بندی رسیدیم که امکان توسعه این کشت در گلخانه‌های کشور وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =