انجمن

 با رویکرد توسعه تعامل و گسترش ارتباطات میان بخش دولتی کشاورزی و خصوصی و نیز چگونگی انتقال دانسته‌ها، سیاست‌ها، پدیده‌های کشاورزی و سیاست‌های اجرایی وزارت جهادکشاورزی، نشستی با حضور علی محققی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، با اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنفی نشریات تخصصی کشاورزی و مشاوران این نهاد صنفی مطبوعاتی برگزار شد.

در این نشست سه‌ساعته برنامه‌ها، سیاست‌ها و اهداف کلی وزارت جهاد کشاورزی و عملکرد این وزارتخانه در عرصه محصولات کشاورزی تشریح شد و بر موضوع تبیین، توضیح، تشریح و گسترش مفاهیم به‌شیوه استدلالی و اقناعی در جامعه مخاطب و میان کشاورزان از طریق روزنامه‌ها، مجلات تخصصی و پایگاه‌های خبری مجازی بخش کشاورزی توسط مدیر مرکز روابط عمومی تأکید شد.

به گزارش «روستانیوز»، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کاربرد و کارکرد رسانه‌های تخصصی فراتر از انعکاس اخبار بوده و با سایر رسانه‌ها متفاوت است و می‌تواند طرح‌ها و برنامه‌های اولویت‌دار وزارتخانه را به‌شیوه استدلالی و اثباتی به‌صورت تخصصی انعکاس دهد و در مسیر ایجاد فرهنگ عمومی در جامعه، با تأکید بر تولید و رونق تولید به‌شکل مؤثری ایفای نقش کند.

وی همچنین موضوع امنیت غذایی در شرایط تحریم را تشریح کرد و گفت: دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی، به‌ویژه در عرصه خودکفایی پایدار گندم، باوجود حوادثی همانند سیل و هجوم ملخ و محدودیت‌های ایجادشده براثر تحریم‌ها، قابل تحسین است و در این مقطع زمانی برای مسئولان تراز اول کشور بیش از گذشته برجسته و آشکار شده است.

وی ابراز امیدواری کرد از توان نهفته در تجارت و توانایی‌های مجلات، نشریات و رسانه‌های مجازی متعلق به بخش خصوصی بیش‌تر استفاده شود و اعلام کرد تلاش‌هایی برای برقراری ارتباط میان نوع مجلات و رسانه‌ها با معاونت‌های وزارتخانه به‌صورت سازمان‌یافته و متفاوت از گذشته انجام شده است.

ارتقای کیفی و محتوایی نشریات و رسانه‌ها مورد نظر قرار می‌گیرد

سید شهاب سیدمحسنی، معاون دفتر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، نیز در این نشست بر موضوع ارزیابی علمی و کیفی مجلات در ترویج مفاهیم و موضوعات و نظریه‌های کشاورزی توسط بخش پژوهش مرکز روابط عمومی به‌شیوه علمی و مدرن تأکید کرد و گفت: بر این اساس ارتقای کیفی و محتوایی نشریات و رسانه‌ها مورد نظر قرار می‌گیرد و درعین‌حال ضابطه‌ای قابل‌اتکا برای حمایت و آبونمان شمارگان به‌دست می‌آید.

در این نشست مدیران رسانه‌ها هرکدام به فراخور، ضمن تأکید بر ضرورت حمایت از کشاورزی و کشاورزان کشور در این مقطع حساس تحریم‌ها و تأمین مایحتاج مردم با قیمت مناسب و فراوانی قابل دسترس برای همه آحاد مردم در تمامی استان‌های کشور، بر این موضوع تأکید کردند که بحث‌های انتقادی، تحلیلی و استدلالی از بعضی برنامه‌ها و سیاست‌ها در جهت هم‌افزایی و ارتقای کیفیت در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارتخانه است و جنبه مشفقانه و مثبت و سازنده دارد و با انتقادهای جناحی و سیاسی و تخریبی تفاوت کامل ماهوی دارد؛ به‌واقع این نوع انتقادهای تخصصی برای اصلاح و بهبود در جهت منافع ملی، کشاورزان و کشاورزی مملکت است.

یکی از مدیران نشریات تخصصی در این نشست با اشاره به سابقه بیش از 30 ساله بسیاری از مدیران مطبوعات تخصصی در عرصه کشاورزی، بر این نکته تأکید کرد که وزرا می‌آیند و می‌روند و سیاست‌ها و برنامه‌ها حسب نوع دولت‌ها تغییر می‌کند، ولی آنچه که بوده و هست، مجلات و نشریاتی هستند که پابه‌پای کشاورزی و در کنار کشاورزان بوده و هستند و اکنون به یک درخت کهنسال و پایدار تبدیل شده‌اند که دولت‌ها هرکدام به فراخور می‌توانند از تجارب آنان برای متقاعدکردن جامعه مخاطب کشاورزی و حتی غیرکشاورزی بهره‌ بگیرند.

در این نشست همچنین مقرر شد جلسات ماهیانه انتقال تجربه و گفت‌وگوی صمیمانه در جهت تبادل اطلاعات و تشریح وضعیت کشاورزی کشور از منظری متفاوت، میان مدیران و مرکز روابط عمومی همچون گذشته برقرار شود.

در این نشست، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گزارش کاملی از اقدامات انجام‌شده از مقطعی که مسئولیت روابط عمومی را برعهده گرفته‌، ارائه داد که نشان می‌داد سیاست‌ها و برنامه‌های قابل‌اتکایی انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =