ابراهیمی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در مبارزه با بیماری‌های واگیر باید سرمایه‌گذاری و سرعت عمل بیشتری به خرج دهیم زیرا اگر بومی تلقی شوند همواره باید هزینه‌های مستمر برای مبارزه با آنها پرداخت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری روستانیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص عملکرد سازمان دامپزشکی کشور در مقابله با شیوع بیماری تب کریمه کنگو، گفت: تب کریمه کنگو در دام آلوده دارای علائم و نشانه‌های آشکاری نیست و این موضوع باعث شده تا میزان آسیب آن بسیار زیاد باشد.

مراقبت خوبی از شیوع تب کریمه کنگو صورت نگرفت

نماینده مردم شاهزند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو نوعی بیماری مشترک بین دام و انسان است هر چند سال یکبار به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی شاهد آسیب خوردن هموطنان هستیم، ادامه داد: بیماری غیر بومی است که در ابتدای مشاهده آن در کشور مراقبت‌ها به خوبی صورت نگرفت.

اقدامات سخت‌گیرانه در مناطق کانون بیماری تب کریمه کنگو و جلوگیری از تردد می‌تواند در ریشه کن شدن این بیماری نقش بسیار زیادی داشته باشد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: اقدامات سخت‌گیرانه در مناطق کانون بیماری تب کریمه کنگو و جلوگیری از تردد می‌تواند در ریشه کن شدن این بیماری نقش بسیار زیادی داشته باشد.

کمیسیون کشاورزی به موضوع مقابله با تب کریمه ورود می‌کند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم تا در کمیسیون کشاورزی مجلس گزارشی در راستای اقدامات سازمان دامپزشکی کشور برای جلوگیری از بیماری تب کریمه کنگو دریافت کنیم، خاطرنشان کرد: در مبارزه با بیماری‌های واگیر باید سرمایه‌گذاری و سرعت عمل بیشتری به خرج دهیم زیرا اگر بومی تلقی شوند همواره باید هزینه‌های مستمر برای مبارزه با آنها پرداخت کنیم./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =