کد خبر: 2721
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
گیاهی

این روزها مصرف قرص‌های مسکن برای کاهش دردهای مزمن افزایش قابل‌توجهی یافته و گاه این داروها اعتیادآور است و معمولاً مصرف زیاد آن‌ها عوارض جانبی متفاوتی برای فرد به‌دنبال خواهد داشت. یکی از دغدغه‌های مهم بسیاری از بیماران و نیز دوستداران طب سنتی، دانستن مسکن‌های گیاهی و گیاهان جایگزین مسکن‌های شیمیایی برای کاهش دردها و آلام جسمی و روحی است.

هنگامی‌که به‌دلیل بیماری به مطب پزشک مراجعه می‌کنید، پس از بازگشت دستان شما پر از شربت و داروست که باید هر روز مصرفشان کنید. امروزه مصرف قرص‌های مسکن شیمیایی به‌دلیل سرعت عملی که در کاهش درد دارد، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و فارغ از آسیب‌ها و عوارضی که ممکن است درصورت مصرف بی‌دلیل و توجه‌نکردن به این‌که کدام مسکن برای کدام درد قدرت تسکین‌دهندگی بیش‌تری دارد، روزبه‌روز بر تعداد مصرف این قرص‌ها افزوده می‌شود. اخیراً تعداد پزشکانی که داروهای گیاهی را به‌جای داروهای شیمیایی به بیماران خود تجویز می‌کنند، افزایش یافته است. این مواد به‌آسانی یافت و مصرف می‌شوند؛ بنابراین از پیشنهادهایی که در ادامه ارائه کرده‌ایم، استفاده کنید:

1- حتماً در کابینت شما هم یک شیشه عسل یافت می‌شود. عسل بهتر از شربت سرفه عمل می‌کند و برای کودکانی که سرفه‌های شبانه دارند، توصیه می‌شود.

2- مواد غذایی تخمیری مانند ماست، کفیر یا سبزیجات ترش دارای باکتری‌های زنده‌ای هستند که می‌توانند اسهال، اگزما و آلرژی را درمان کنند. به‌علاوه این مواد چربی‌های اضافی بدن را نیز می‌سوزانند.

3- مصرف پودر زنجبیل در چهار روز اول عادت ماهانه، گرفتگی عضلات را درمان می‌کند. شما می‌توانید 750 تا دوهزار میلی‌گرم از این ماده را در طول این چند روز مصرف کنید و تأثیر آن را ببینید. علاوه‌برآن، پودر زنجبیل در درمان تهوع و دردهای شکمی نیز مؤثر است.

4- تحقیقات نشان می‌دهد که فشار خون بالا را با چای ترش می‌توان پایین آورد. تأثیر این ماده حتی از بلوبری نیز بیش‌تر است.

5- نعناع می‌تواند در شل‌شدن عضلات صاف دستگاه گوارش، کاهش گاز داخل روده‌ها، افزایش صفرا (کاهش ترشح اسید معده) و در نهایت اثر ضداسپاسم در اختلالات عضلانی‌ـ‌عصبی نقش مؤثری ایفا کند.

6- برای درمان بیماری‌های التهابی مانند آرتریت (التهاب مفصل)، زردچوبه مصرف کنید. این ماده خطر ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش می‌دهد. با اضافه‌کردن فلفل سیاه به آن، خواص ضدبیماری آن را افزایش دهید. این روش باعث می‌شود که بدن شما کورکومین (ماده‌ای در زردچوبه که اثرات سلامتی مثبتی بر بدن دارد) بیش‌تری جذب کند.

7- روغن نعناع فلفلی برای درمان گرفتگی‌های عضلات شکمی و سندروم روده تحریک‌پذیر تجویز می‌شود.

8- برای تسکین درد دندان‌ها، فلفل قرمز را خشک و پودر کنید، نصف قاشق چای‌خوری پودر فلفل را در یک لیوان آب جوش حل و سپس یک قاشق غذاخوری از این محلول را با آب جوش رقیق کنید و بنوشید که برای درمان مؤثر است.

9- تحقیقی نشان می‌دهد که مصرف حداقل سه گرم جو دوسر در روز سطح  بالای کلسترول LDL (در زبان عامه چربی بد) را پایین می‌آورد.

10- لوبیا در کاهش قندخون و تنظیم کلسترول بالا مؤثر است. این ماده به کاهش وزن نیز کمک می‌کند، زیرا سرشار از فیبر است و با مصرف آن در درازمدت احساس گرسنگی نخواهید کرد.

11- برای درمان وزوز گوش، با قطره‌چکان، سه قطره روغن بادام تلخ در هر گوش چکانده شود.

12- برای تسکین سردردهای سینوزیتی، پیشانی و ملاج را با روغن کنجد ماساژ دهید. دود برگ گیاه خرگوشک، دود کندر یا دود عنبرنساء را روزانه یک‌بار به‌مدت سه هفته استنشاق کنید.

13- بهترین مسکن گیاهی ضددردهای قلبی که می‌توان به‌جای آسپیرین در بیماران قلبی استفاده کرد، ریشه گیاه بید است؛ ریشه این گیاه به‌مراتب بهتر از آسپیرین عمل می‌کند و اصلاً قابل‌مقایسه با آسپیرین نیست؛ این بیماران لازم است صبح ناشتا هر روز یک تا سه حبه سیر میل کنند.

14- برای تسکین دردهای استخوانی و عضلانی در بیمارانی که قصد ترک اعتیاد دارند، بهترین مسکن گیاهی ضددرد جایگزین متادون، دمنوش بذر گیاه بذرالبنج یا تاتوره یا دمنوش گلبرگ‌های شقایق نعمانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =