676

 حسین وطن دوست در جلسه ستاد توسعه گلخانه‌های استان اردبیل گفت: توسعه شهرکهای گلخانه‌ای در استان یکی از اهداف مهم بخش کشاورزی است که در این زمینه تمامی مسائل و مشکلات مربوط به بهره‌برداران در پنجره واحد سرمایه‌گذاری مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار خواهد گرفت تا این واحدها نیز بتوانند در کمترین زمان ممکن در مسیر تولید قرار گرفته و فعالیت خود را آغاز نمایند.

به گزارش پایگاه خبری روستانیوز، این مقام مسئول افزود: شرکت شهرکهای کشاورزی با سیاست‌های مهم کاهش مصرف آب به ازای محصول تولیدی، تولید محصول با کیفیت، امکان کنترل آفات و بیماری‌ها، تولید محصول خارج از فصل، اشتغالزایی و تولید محصولات صادرات محور همراه است. روند توسعه شهرکهای گلخانه‌ای درا ستان بسیارمطلوب بوده و روند کار به نحو شایسته‌ای در حال انجام است.

در ادامه کاظم عباد‌الله عموقین، مدیر شرکت شهرکهای کشاورزی استان، نیز گفت: مجتمع‌های گلخانه‌ای در فیروزآباد پارس آباد به مساحت 2/18 هکتار، قره قباق پارس آباد به مساحت 3/10 هکتار، فیروز آباد کوثر 5/19 هکتار، سامیان اردبیل به مساحت 21 هکتار، طولش خلخال به مساحت 22 هکتار، پارس آباد مغان به مساحت 1595 هکتار، اسماعیل خان مالداشی به مساحت 20 هکتار اراضی پایاب سد خداآفرین به مساحت 1000 هکتار و اراضی کشت و صنعت پارس به مساحت 100 هکتار قرار دارد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: بغیر از شهرک گلخانه‌ای پارس که در اراضی خصوصی راه‌اندازی شده است بقیه شهرکها در اراضی دولتی و ملی به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول درادامه سخنان خود افزود: استان اردبیل علاوه بر واحدهای گلخانه‌ای ذکر شده دارای سه واحد دامپروری بیله سوار به مساحت 25 هکتار است که در مرحله واگذاری است و مجتمع دامپروری جغاتای مشکین شهر به مساحت 50 هکتار که واگذار شده و مجتمع دامپروری آنگوتلار گرمی به مساحت 10 هکتار است.

عموقین افزود: با راه‌اندازی این واحد‌های گلخانه‌ای پیش بینی می‌شود تا سال 1400 برای تعداد 20 هزار نفر به صورت پایدار اشتغال ایجاد خواهد شد و به میزان 750 هزار تن به میزان تولید انواع محصولات کشاورزی منجمله گوجه فرنگی، فلفل، خیار و... اضافه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =