سعيدرضا جندقيان

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در ۲۸۰ روستای هدف، با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان محقق شده است.

به‌گزارش «پایگاه خبری روستانیوز» به‌نقل از ایرنا، سعیدرضا جندقیان افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاها را مدنظر قرار داده‌ایم و در راستای توسعه گردشگری روستایی، اکوتوریسم، بوم‌گردی و بسترسازی برای توسعه مشاغل دانش‌بنیان و روستاها اقداماتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ساختار نظام مالی دهیاری‌ها با رویکرد مدیریت هزینه، کاهش هزینه‌های غیرضروری و کاهش وابستگی به کمک‌های دولت در راستای استقلال مالی و کاهش بار مالی دولت اصلاح شده است. همچنین با حمایت دیگر دستگاه‌ها، شناسایی و معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و کمک به تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری در روستا اتفاق افتاده است.

تأیید لایحه دهیاری‌ها در کمیسیون کلان‌شهرهای دولت

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: لایحه دهیاری‌ها به‌تازگی در کمیسیون کلان‌شهرهای دولت تأیید و به‌زودی در جلسه هیئت وزیران مطرح می‌شود. همچنین اصلاح آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها و آیین‌نامه اجرایی قانون شوراها در کمیسیون اجتماعی دولت تأیید شده است و به‌زودی در جلسه هیئت وزیران مطرح می‌شود.

وی توجه به مباحث اقتصادی و معیشتی روستاها را ازجمله اولویت‌های کاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برشمرد و گفت: در دو سال گذشته ۶۵۰ طرح درآمدزا و اشتغال‌زای دهیاری‌ها برای اعطای تسهیلات به بانک معرفی شدند.

جندقیان درخصوص ثبات مدیریتی دهیاران اظهار داشت: در زمان فعالیت شوراهای پنجم روستا، 5/72 درصد دهیاران دوره چهارم در سمت خود ابقاء و حدود پنج درصد در روستای دیگری در سمت دهیاری مشغول به‌کار شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =