طهماسبی

معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی گفت: توسعه گیاهان دارویی و زعفران، سرشاخه‌کاری درختان گردو و افزایش بهره‌وری در استان آذربایجان شرقی به ویژه در شهرستان‌های مرند، شبستر و تبریز را چشمگیر برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، مهندس محمدعلی طهماسبی در دومین جشنواره استانی آلبالوی شهر تسوج از توابع شهرستان شبستر، با بیان این مطلب افزود: توسعه کشت گیاهان دارویی به عنوان گیاهان کم‌آب‌بر، توسعه کشت زعفران و همه گیاهانی که از گذشته در استان به ویژه در شهرستان‌های مرند، شبستر و تبریز کشت می‌شدند و سرشاخه‌کاری درختان گردو و باغ‌های بادام، کار فوق‌العاده چشمگیری است که در استان اجرا شده است.

وی با ابراز خرسندی نسبت به افزایش بهره‌وری در باغات استان و شهرستان‌های مرند و شبستر، اظهار امیدواری کرد:‌ اقدامات مفید و مطلوب انجام یافته در سال‌های آتی نیز ادامه یابد، بخصوص زنجیره آلبالو در شهر تسوج تشکیل شده و جوانان فعال در این زمینه فعالیت کنند.

طهماسبی گفت: معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی آمادگی کامل دارد که در همه زمینه‌ها با کشاورزان و باغداران زحمتکش همکاری کند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه و عرضه توانمندی‌های کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان می‌تواند نقطه عطفی در راستای شکوفایی استعدادها و توانایی‌های جوانان فعال این منطقه در بخش کشاورزی باشد.

وی گفت: برگزاری جشنواره آلبالو در شهر تسوج در سطح جشنواره‌های بین‌المللی بوده و این امر در سایه همت شما عزیزان زحمتکش، تولیدکنندگان، مسئولان استان و شهرستان و مردم مهربان و صمیمی شهر تسوج است.

طهماسبی در بخش پایانی سخنان خود از سرکار خانم دکتر آقاپور علیشاهی نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس بابت زحمات بی شائبه ایشان و همکارانشان در راستای الحاق تبصره‌های آبیاری تحت فشار، بیمه محصولات کشاورزی و سایر تبصره‌های الحاقی، تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است؛ این جشنواره با حضور مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، معاونین و مدیران سازمان، سرکارخانم دکتر معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی، مسئولین و بهره برداران و اقشار مختلف مردم استان در سالن ورزشی تختی شهر تسوج برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =