کشاورزی

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: برای انجام پژوهش‌ بر روی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی از جمله زرشک و عناب و ساخت پژوهشکده‌ای با محوریت این محصولات در استان، نیازمند تخصیص اعتبار و پشتیبانی هستیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، جلال الدین صادقی در جلسه جمع بندی سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و معاونان و نمایندگان دولت به خراسان جنوبی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی بر روی پژوهش‌های کاربردی تاکید دارد.

وی افزود: به همین منظور مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی در مساحت ۱۴ هکتار ایجاد و با سه آزمایشگاه تخصصی در حال تجهیز، یا تجهیز شده و در حال فعالیت است.

وی افزود: آموزش روستاییان، بازاریابی، تکمیل فرآیند تولید و افزایش سهم کشاورز از بازار فروش، هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی از اهداف ایجاد این دهکده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: پروژه دهکده گیاهان دارویی یک پروژه ملی است که بسیاری از استان‌ها از خراسان جنوبی الگوبرداری کرده‌اند.

صادقی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به مناطق محروم، تصریح کرد: برای انجام پژوهش‌ها بر روی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی از جمله زرشک و عناب و ساخت پژوهشکده‌ای با محوریت این محصولات در استان، نیازمند تخصیص اعتبار و پشتیبانی هستیم.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی تولیدکننده انحصاری عناب در ایران است، یادآور شد: ۹۸ درصد محصول زرشک بی دانه دنیا در خراسان جنوبی در منطقه قائنات تولید می‌شود که نیازمند توجه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =