کد خبر: 2684
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
آتش

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: مساحت آتش سوزی‌ها در استان قزوین به ۲۶۰ هکتار رسیده است در حالی که مساحت کل آتش سوزی‌ها در سال گذشته حدود ۱۰۰ هکتار بود.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, قدرت الله مهدیخانی گفت: ۲ پرونده آتش افروزی در اراضی استان تشکیل شده است و ۲ نفر به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی افزود: یکی از این پرونده‌ها مربوط به آتش افروزی در زمین‌های کشاورزی حاشیه آزادراه قزوین - زنجان است که دود حاصل از آن منجر به تصادف در آزادراه، کشته شدن ۲ نفر و مجروحیت ۲۵ تن شده بود.
مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: پرونده دیگر مربوط به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است که فردی را به علت آتش سوزی اراضی جنگلی در طارم سفلی به مراجع قضائی استان معرفی کرده است.
مهدیخانی همچنین گفت: سال گذشته از اواسط تیرماه شاهد آتش سوزی در اراضی دشت قزوین بودیم که امسال با توجه به افزایش بارندگی و رشد سرسام آور علفزار‌ها آتش سوزی‌ها از اواخر اردیبهشت ماه شروع شد.
وی بیان کرد: با وجود هشدار‌های متعدد به کشاورزان برای خودداری از آتش زدن باقی مانده محصول، متأسفانه آن‌ها توجهی نکرده و آتش زدن باقی مانده محصول را همانند کود طبیعی برای تقویت خاک می‌دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =